خبرنگاران ارتباطات علمی دانشگاه ها دستخوش تحریم ها قرار نگرفته است

به گزارش مجله سایه، تهران- خبرنگاران- رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توجه به تحریم های اعمال شده علیه کشور گفت: تحریم ها تا حدودی روی فعالیت دانشگاه ها نیز اثر گذاشته اما خوشبختانه ارتباطات علمی ما خیلی دستخوش این قضیه نشده و این همکاری ها ادامه دارد.

خبرنگاران ارتباطات علمی دانشگاه ها دستخوش تحریم ها قرار نگرفته است

دکتر سید احمد معتمدی در زمینه فعالیت این دانشگاه در شرایط تحریم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی خبرنگاران افزود: تحریم ها تا حدودی روی فعالیت دانشگاه ها نیز اثر گذاشته، اما اثر آن نسبت به بقیه فعالیت های کشور خیلی کمتر است.

وی بیان نمود: این امر به این دلیل است که ارتباطات بین المللی قواعد خاص خود را دارد و افرادی که در این حوزه چه در داخل کشور و چه در خارج کشور اعم از اساتید، مدیران دانشگاه ها و مراکز علمی فعالیت دارند کمتر به مسایل سیاسی توجه می کنند.

معتمدی ادامه داد: ممکن است در شرایط تحریم دانشگاه در خرید تجهیزات و مواد اولیه بعضا مشکل داشته باشد اما طبیعتا می توانیم از همین مسیری که تا حدود زیادی باز است در زمینه های مختلف کمک کنیم به خصوص در بحث آموزش عالی و تحقیقات، فناوری وتبادل دانش فنی و تکنولوژی فعال باشیم و درحال حاضر این اتفاق دارد می افتد.

وی گفت: ارتباطات بین المللی دانشگاه امیرکبیر خوب است، بخشی از این ارتباطات از طریق دانشجویان خارجی ما در دانشگاه صورت می گیرد که هر سال رشد بیشتری داشته و خودش زمینه ای برای برقراری ارتباطات است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: این دانشگاه تفاهم نامه ها و قرادادهایی با دانشگاه های منطقه دارد که بر اساس آن در کارگاه های آموزشی هم دانشجو و اساتید حضور پیدا می کنند، مدرسه تابستانه و زمستانه دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز از دیگر برنامه ها برای برقراری ارتباطات بین المللی است که از کشورهای مختلف حتی از کشورهای اروپایی در آن شرکت می کنند. دو سال پیش در مدرسه تابستانی دانشگاه، هشت نفر از بهترین دانشگاه های اروپا حضور داشتند.

معتمدی اظهار کرد: دانشجویان و اساتید کشورهای مختلف نیز علاقه دارند با مسایل ما آشنا شوند، دانشگاه امیرکبیر در سطح بین الملل شناخته شده است و این تبادل یک طرفه نیست و دو طرفه است. هم دانشجویان و هم اساتید شرکت می کنند و چند سالی است که فرصت مطالعه تابستانه برای اساتید نیز برگزار می شود که یک تا دوماه در تعطیلات تابستان در دانشگاه های معتبر حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه این ارتباطات دو طرفه است، یادآور شد: یکی از محورهای توسعه که در برنامه های راهبردی دانشگاه دیده شده، این است که تا 1404جز 100 دانشگاه برتر باشیم و در بین دانشگاه های نسل سوم قرار بگیریم. دانشگاهی که در چرخه اقتصاد کشور نقش موثرتری دارد، این ارتباطات بین المللی می تواند بسیار راهگشا باشد و اساتید دانشگاه امیرکبیر و دیگر دانشگاه های معتبر خارجی می توانند بهترین زمینه این تبادل باشند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در منطقه نیز ارتباط ما با دانشگاه ها بالعکس است، بیشتر سعی می کنیم به دانشگاه هایی که در منطقه قرار دارند کمک کنیم، چون دانشگاه های ایران در مجموعه منطقه جزو بهترین ها هستند و از این جهت می توانیم با دانشگاه های منطقه و اساتید و محققان منطقه ارتباط برقرار کنیم و سعی کردیم هم با کشورهای پیشرفته و معتبر و هم در منطقه یک ارتباط دو طرفه باشد، حتی در منطقه نیز دانشگاه های برجسته ای وجود دارد و می توانیم از ظرفیت آن استفاده کنیم.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2871

به "خبرنگاران ارتباطات علمی دانشگاه ها دستخوش تحریم ها قرار نگرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارتباطات علمی دانشگاه ها دستخوش تحریم ها قرار نگرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید