جک دورسی رقیب جدیدی برای توییتر معرفی می نماید

به گزارش مجله سایه، همزمان با خرید توییتر به وسیله ایلان ماسک، یکی از موسسان این شبکه اجتماعی سرگرم تست اپلیکیشن شبکه اجتماعی دیگری برای رقابت با پرنده آبی است.

جک دورسی رقیب جدیدی برای توییتر معرفی می نماید

به گزارش ایسنا، منابع مطلع اظهار نموده اند که یک هفته پیش از این که ایلان ماسک خرید توییتر را نهایی کند، جک دورسی، یکی از موسسان و مدیرعامل سابق توییتر خاطرنشان کرد در پی تست نمایندگان بتا برای اپلیکیشن اجتماعی مبتنی بر بلاک چین بلو اسکای سوشال (Bluesky Social) است.

وی گفته است: گام بعدی، شروع تست این پروتکل است. توسعه پروتکل توزیع شده، فرآیند پیچیده ای است و پس از استقرار شبکه، مستلزم همکاری طرفین زیادی است؛ بنابراین یک نسخه بتا را برای شناسایی مسائل شروع می کنیم و همزمان با تست بتا، به تکرار مشخصات پروتکل ادامه می دهیم و جزئیات را درباره چگونگی عملکرد آن به اشتراک می گذاریم. زمانی که آماده شد، وارد مرحله بتای باز می شویم و لینک ورود به لیست انتظار نسخه آزمایشی بتا را به اشتراک می گذاریم.

دورسی هفته گذشته در توییتر خاطرنشان کرد بلو اسکای میخواهد رقیب هر شرکتی گردد که کوشش می نماید مالک عناصر بنیادین شبکه اجتماعی یا اطلاعات افرادی که از آن استفاده می نمایند، باشد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، در پیغام های خصوصی که بین دورسی و ماسک مبادله شد و در جریان دعوای حقوقی توییتر و ایلان ماسک علنی شد، دورسی گفته بود: پلتفرم نوی احتیاج است و نمی تواند یک شرکت باشد. به همین علت توییتر را ترک کردم. وی حتی گفته بود: توییتر باید یک پروتکل کد باز مشابه اپلیکیشن پیغام رسان رمزنگاری شده سیگنال داشت و توییتر نمی تواند یک مدل تبلیغاتی باشد.

دورسی در سال 2006 در تاسیس توییتر نقش داشت و چندین سال مدیرعامل این شرکت بود. وی نوامبر سال 2021 از این سمت استعفا داد و پاراگ آگراوال، مدیر فناوری وقت توییتر جانشین او شد که بلافاصله پس از نهایی شدن قرارداد خرید توییتر، از سوی ایلان ماسک اخراج شد.

توییتر در سال 2019 بلو اسکای را به عنوان راهی برای توسعه یک مفهوم غیرمتمرکز مشابه برای این شرکت، تاسیس کرد. دورسی در آن موقع در یک پرسش و پاسخ نوشته بود هدف بزرگ و بلندمدت، ساخت یک پروتکل بادوام و باز برای مکالمات عمومی است.

بلو اسکای اعلام نموده که اطلاعات کاربران از نفوذ دولتی به دور خواهد بود و به جای این که به وسیله یک شرکت بهره برداری گردد، به وسیله کاربران کنترل خواهد شد که می تواند اقتصاد اطلاعات شخصی را متحول کند.

کد اپلیکیشن بلو اسکای سوشال اجازه خواهد داد اطلاعات حساب کاربر از پلتفرمی به پلتفرم دیگر منتقل گردد. کاربران بلو اسکای سوشال می توانند از حسابشان برای ورود به هر حساب شبکه اجتماعی که از کد نو استفاده می نماید، استفاده نمایند. به این ترتیب، یک حساب به آن ها اجازه خواهد داد به همه شبکه های اجتماعی محبوبشان دسترسی داشته باشند.

بر اساس گزارش یاهو فاینانس، تیم توسعه بلو اسکای، این اپلیکیشن را به عنوان یک پروتکل برای اپلیکیشن های شبکه اجتماعی توزیع شده در مقیاس بزرگ توصیف نموده که قابلیت انتقال، انتخاب الگوریتم، هم کنش پذیری و عملکرد را امکان پذیر خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 13279

به "جک دورسی رقیب جدیدی برای توییتر معرفی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جک دورسی رقیب جدیدی برای توییتر معرفی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید