تهدید نمایندگان مجلس ایتالیا به استعفا

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران: نمایندگان عضو حزب سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا تهدید کردند که در صورت اخراج وی از سنا همگی به صورت دسته جمعی استعفا خواهند داد.

تهدید نمایندگان مجلس ایتالیا به استعفا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ در حالی که کمیته ویژه سنای ایتالیا میخواهد در مورد اخراج برلوسکونی از سنا تصمیم گیری کند، نمایندگان عضو حزب نخست وزیر سابق ایتالیا تهدید کردند، در صورت اخراج برلوسکونی همگی از مجلس استعفا خواهند داد.

برلوسکونی به جرم کلاهبرداری مالیاتی به حبس محکوم شده است. نشست کمیته ویژه سنای ایتالیا قرار است 4 اکتبر برگزار گردد. به احتمال زیاد کمیته 23 نفره سنای ایتالیا رای به اخراج برلوسکونی از سنا خواهد داد.

روز گذشته رناتو شیفانی رئیس سابق سنای ایتالیا خواهان استعفای دسته جمعی نمایندگان حزب آزادی خلق ایتالیا از مجلس در اعتراض به اخراج احتمالی برلوسکونی از سنا شد.

حزب دموکرات ایتالیا نیز ضمن محکوم کردن این تصمیم نمایندگان حزب رقیب این اقدام را غیر مسئولانه ارزیابی نموده اند. رهبر حزب دموکرات ایتالیا در این باره تاکید نمود، اقدامات حزب آزادی خلق همه چیز را تخریب می نماید و این در شرایطی است که دولت برای حل مسائل مردم ایتالیا کوشش می نماید.

دادگاه عالی ایتالیا در ماه اوت برلوسکونی را به 4 سال حبس محکوم نموده است. ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود که با بحران بدهی روبرو است. این کشور با بدهی 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است و پس از یونان بدهکارترین کشور عضو یورو به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 561

به "تهدید نمایندگان مجلس ایتالیا به استعفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید نمایندگان مجلس ایتالیا به استعفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید