تفاهم نامه طرح تهیه نقشه باستان شناسی فارس منعقد شد

به گزارش مجله سایه، مدیرکل میراث فرهنگی فارس از انعقاد تفاهم نامه ای بین پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در راستای طرح تهیه نقشه باستان شناسی استان فارس اطلاع داد.

تفاهم نامه طرح تهیه نقشه باستان شناسی فارس منعقد شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی این استان، با بیان این مطلب اضافه کرد: یکی از مهمترین و بنیادی ترین بخش های حفاظت آثار و کاهش آسیبهای ناشی از توسعه به میراث تاریخی- فرهنگی، شناسایی، ثبت و مدیریت اطلاعات مکانی مرتبط با آنها است.

او ادامه داد: براین اساس از ابتدای سال 95 طرح تهیه نقشه باستان شناسی استان فارس در اولویت پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نهاده شد و از تمام ظرفیت های استانی و شهرستانی برای رسیدن به این هدف استفاده شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: حاصل این کوشش ساماندهی اطلاعات حدود 5 هزار اثر تاریخی بود که بیش از نیمی از این آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: اطلاعات مورد اشاره ساماندهی شده تنها نیمی از داشته های تاریخی-فرهنگی استان بوده و یکی از راههای تسریع شناخت باستان شناسی تمامی مناطق استان و تهیه اطلس آثار تاریخی با همکاری دیگر ارگانهای متولی امر بود.

امیری توضیح داد: در اسفند ماه 95 طرح تهیه نقشه باستان شناسی استان فارس در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان، مصوب شد و در تیرماه امسال تفاهم نامه همکاری مشترک در طرح تهیه نقشه باستان شناسی استان فارس با پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور منعقد و پیش بینی می گردد تا سال 1400 بتوان به اهداف این طرح دست یافت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 594

به "تفاهم نامه طرح تهیه نقشه باستان شناسی فارس منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه طرح تهیه نقشه باستان شناسی فارس منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید