تفاهمنامه 300 میلیارد تومانی شهرداری تهران با بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش مجله سایه، شهر: مراسم انعقاد تفاهمنامه حمایتی با موضوع توسعه و بهبود حمل و نقل همگانی و نیمه همگانی و همچنین کاهش آلایندگی و بهبود هوای شهر تهران، با حضور سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار گردید.

تفاهمنامه 300 میلیارد تومانی شهرداری تهران با بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش خبرنگار شهر، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عصر امروز-23 مهر-در مراسم تفاهمنامه حمایتی با موضوع توسعه و بهبود حمل و نقل همگانی و نیمه همگانی و همچنین کاهش آلایندگی و بهبود هوای شهر تهران، ضمن تشکر از رویکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران، بیان نمود: هدف شهرداری از این تفاهمنامه کاهش آلاینده ها و بهبود هوای شهر تهران است.

او با بیان اینکه یکی از روش های تأمین منابع مالی در شهرداری های سراسر جهان، وجوه اداره شده است، اضافه نمود: وجوه اداره شده کار مشترکی میان کارفرما و پیمانکار یا دستگاه اجرایی و بانک محسوب می گردد. درواقع شهرداری آورده ای را در اختیار بانک قرار می دهد و دوبرابر آن را بانک در اختیار شهرداری قرار می دهد.

هاشمی با اشاره به توافق اولیه برای 300 میلیارد تومان، شرح داد: شهرداری 100 میلیارد تومان در بانک سپرده گذاری می نماید و بانک 200 میلیارد تومان به آن اضافه می نماید، در مجموع 300 میلیارد تومان تسهیلات به سه گروه (نوسازی و بهسازی تاکسی، دوچرخه، موتورسیکلت برقی) ارائه داده می گردد.

به گفته معاون شهردار تهران؛ شهرداری برنامه های وسیع تری را برای نوسازی اتوبوس ها، سایر خودروها و وانت بارها در آینده دارد. اما درحال حاضر تسهیلات فاز نخست با این منابع و درآمد محدود شهرداری به سه گروه تخصیص می یابد.

او در ادامه بیان نمود: پیش از این تا سقف 50 میلیون تومان به راننده تاکسی ها بابت نوسازی تسهیلات ارائه می شد اما درحال حاضر براساس این تفاهمنامه تا سقف 70 میلیون تومان و سود 4 درصد می توان به رانندگان تاکسی وام ارائه داد.

هاشمی با بیان اینکه سال جاری نوسازی 15 هزار دستگاه تاکسی در برنامه شهرداری است، شرح داد: مذاکرات بسیاری با ایران خودرو درحال انجام است تا این 15هزار دستگاه تحویل شهرداری گردد و از همین محل تسهیلات چهار درصدی به رانندگان وام پرداخت گردد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در انتها بیان نمود: متوسط بازپرداخت تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران 36 ماه است. تسهیلات دوچرخه، تاکسی و موتورسیکلت برقی هرکدام عدد متفاوتی دارد. امید است که در مذاکرات آینده سقف تسهیلات افزایش یابد.

اعطای وام قرض الحسنه به حمل و نقل پاک از سیاستهای 1399 مهر ایران است

مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران در ادامه این مراسم بیان نمود: بانک از ابتدای سال سیاست های خود را در چند حوزه اشتغالزایی خرد، حمایت از کالا و خدمات ایران و همچنین شرایط بهبود محیط زیست شهرها از جمله پایتخت گسترش داده است.

او در ادامه اضافه نمود: این تفاهمنامه به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه یا ارزان قیمت به متقاضیان معرفی شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، به وسیله عاملیت بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

به گفته مدیرعامل این بانک؛ نوسازی، بهسازی و جایگزینی ناوگان تاکسیرانی، جایگزینی موتورسیکلت های کاربراتوری با انژکتوری و برقی، جایگزینی و توسعه انواع خودروهای پاک (هیبریدی، برقی و ...) در ناوگان حمل و نقل همگانی و همچنین خرید دوچرخه و گسترش و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری از اهداف و محورهای این تفاهمنامه است.

اکبری در ادامه بیان نمود: باتوجه به شرایط مالی برای اینکه هزینه مضاعفی بر شهروندان تحمیل نگردد، بهترین نوع وام، قرض الحسنه بدون بهره یا کم بهره است.

او ضمن اشاره به مبلغ 300 میلیارد تومانی تفاهم نامه، شرح داد: این تسهیلات در راستای طرح های اشتغالزایی اعطا می گردد و بر اساس آن، به هر یک از متقاضیان معرفی شده توسط سازمان، با توجه به محورهای تفاهم نامه تا سقف 70 میلیون تومان قابل پرداخت است. همچنین هر یک از معرفی شدگان می تواند تا سقف مشخص شده بانک مرکزی برای تسهیلات قرض الحسنه، از محل منابع بانک استفاده کند.

مدیرعامل بانک مهر ایران با بیان اینکه مبالغ هر حوزه تاکسیرانی، موتورسیکلت برقی و دوچرخه را معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مشخص می نماید و مشخص جامعه هدف با شهرداری است، اضافه نمود: تسهیلات ارائه شده بر مبنای عقد قرض الحسنه و با کارمزد 4 درصد است که سالانه و بر اساس مانده بدهی محاسبه و دریافت می گردد. مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی به صورت میانگین 36 ماهه و بین دو تا پنج سال خواهد بود.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5633

به "تفاهمنامه 300 میلیارد تومانی شهرداری تهران با بانک قرض الحسنه مهر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهمنامه 300 میلیارد تومانی شهرداری تهران با بانک قرض الحسنه مهر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید