تصویر تازه تلسکوپ جیمز وب از یک ستاره

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، مقامات ناسا دریک کنفرانس خبری اعلام کردند آینه اصلی تلسکوپ فضایی جیمز وب به طور کامل تنظیم شده و عملکرد آن بسیار بهتر از تصور است.

تصویر تازه تلسکوپ جیمز وب از یک ستاره

این آینه 6.5 متری شامل 18 قطعه 6 ضلعی است که هنگام سفر به فضا تا شده بودند. پس از پرتاب این ابزار بزرگ به فضا، تنظیم این آینه های کوچک و تبدیل آن به یک سطح کامل و بزرگ منعکس کننده یکی از عملیات های مهم تیم کنترل پروژه تلسکوپ مذکور بود.

فرایند تنظیم آینه های کوچک 6 ضلعی اکنون تکمیل شده است. بعلاوه مقامات ناسا اعلام کردند این تلسکوپ هم اکنون مشغول عکاسی از فضا است. جین ریگبی یکی از محققان پروژه های عملیاتی وب در مرکز پروازهای فضایی گدارد ناسا در این باره گفت: عملکرد تلسکوپ دقیقاً همانطوری است که می خواستیم. تصاویر مهندسی که رصد کردیم به دقت و وضوح تصاویر هابل بودند. اما عکس هایی جیمز وب در طول موج نوری ثبت شده اند که به وسیله هابل قابل مشاهده نیست. بنابراین می توان از دنیا غیر قابل مشاهده تصاویری بسیار دقیق با فوکوس بالا گرفت.

یکی دیگر از مقامات ناسا در مرکز پروازهای فضایی گدارد ناسا دراین باره گفت: ما به طور کامل تلسکوپ را روی یک ستاره تنظیم و متمرکز نموده ایم. عملکرد تلسکوپ فراتر از انتظارات است.

تصویر تازه این تلسکوپ از ستاره ای به نام 2MASSJ7554042+6551277 است. ستاره مذکور هدف تازه ای برای تلسکوپ است. در پس زمینه تصویر ستاره ها و کهکشان های دیگر نیز قابل مشاهده هستند.

جیمز وب قبلاً و هنگام تنظیم آینه ها روی ستاره HD 84406 تمرکز نموده بود که در فاصله 241 سال نوری زمین قرار داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11662

به "تصویر تازه تلسکوپ جیمز وب از یک ستاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر تازه تلسکوپ جیمز وب از یک ستاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید