ثبت خاطراتی خوش در شب گردی های رویایی مسقط

به گزارش مجله سایه، مسقط پایتخت عمان نه تنها به لحاظ بزرگی بلکه به سبب قدمت و ارزش تاریخی نیز یکی از شهرهای مهم این کشور محسوب می گردد. در طول ادوار مختلف تاریخ، مسقط یکی از مهم ترین بنادر تجاری در بین دنیا غرب و شرق بوده است. این شهر توسط قبایل مختلف بومی و قدرت های خارجی اداره می شده، از نظر فرهنگی بسیار غنی بوده و آثار معماری با ارزشی از گذشته های دور در آن به جای مانده است.

ثبت خاطراتی خوش در شب گردی های رویایی مسقط

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در این مطلب قصد داریم تمام گزینه های ایده آل از زیبایی های طبیعی شگفت انگیز و آثار تاریخی ارزشمند مسقط را برای سپری کردن یک شب رویایی در این شهر آنالیز کنیم.

شبی را در خانه اپرای سلطنتی عمان سپری کنید.

خانه اپرای سلطنتی عمان (The Royal Opera House) اولین سازمان فرهنگی و هنریست که در عمان شکل گرفته و برنامه های فرهنگی، هنری و آموزشی متنوع و جذابی ارائه می دهد. این برنامه ها شامل نمایش های مختلفی از عمان، مناطق عرب و کل دنیا می باشد. در این جا می توانید شاهد اجراهای هنرمندانه ای از پایکوبی های محلی، نمایش های صحنه ای، کنسرت های موسیقی، ارکسترهای معروف و نمایش نامه های جالبی باشید.

تجربه پیاده روی زیر آسمان کورنیش مطرح را از دست ندهید.

کورنیش مطرح در امتداد خانه های سفید رنگ مطرح، مساجد با معماری زیبا و بازارهای محلی معتبر دیده می گردد. یک سمت کورنیش را بازار معروف ماهی فروش های مطرح به خود اختصاص داده اند و در ادامه آن بازار سنتی مطرح قرار گرفته و قلعه ای باستانی نیز حسن ختام راستا این کورنیش است. گشت و گذاری جذاب میان راستاهای پر پیچ وخم بازار سنتی مطرح، صرف چای یا قهوه ای دل چسب در یکی از کافه های مطرح و یک پیاده روی در ساحل آرام، همه تجربیاتی منحصر به فرد از سپری کردن شبی رویایی در مسقط هستند.

خریدی شبانه را امتحان کنید.

مسقط مملو از فروشگاه های عظیم و مراکز خرید است و حتی در بعضی از شهرهای آن بیش از یک بازار عظیم وجود دارد. اغلب مراکز عظیم شهر مسقط تا ساعت 10 شب باز هستند ولی گردشگران می توانند برای خوردن غذایی لذیذ در یکی از رستوران های معروف یا یک دورهمی محبت آمیز در کافه های جذاب و هم چنین رفتن به سینما برای دیدن فیلمی جالب تا پاسی از شب را در این مراکز خرید سپری نمایند. مسقط سیتی سنتر (Muscat City Center)، عمان اونیوز مال (Oman Avenues Mall) و مسقط گرند مال (Muscat Grand Mall) از مشهورترین مراکز خرید عظیم مسقط با امکاناتی فوق العاده هستند.

در جشنواره مسقط شرکت کنید.

اگر شانس یارتان بود و در اوایل سال میلادی بین ماه های ژانویه و فوریه (دی و اسفند) راهی شهر مسقط شدید حواس تان باشد که حتماً در جشنواره مسقط یکی از مهم ترین فستیوال های سالانه این شهر شرکت کنید. جشنواره مسقط یک رویداد فرهنگی و هنری ست و در آن می توانید شاهد اجرای پایکوبی های سنتی و محلی عمان و نمایش های جالبی از سرتاسر دنیا باشید. این جشنواره در پارک های عامرات و نسیم در مسقط حدود یک ماه به طول می انجامد. از دیگر جذابیت های این فستیوال می توان به وجود چندین نمایشگاه از آثار هنری محلی و بین المللی و برگزاری رویدادهای ورزشی متنوع اشاره نمود. در طول برگزاری این جشنواره، شهر مسقط خاموشی ندارد و همین دلیل باعث جذابیت این شهر به مقصدی ایده آل خصوصاً برای یک شب گردی هیجان انگیز می گردد.

به رستوران ها و کافه های محبوب شهر بروید.

اگرچه بازارهای سنتی و محلی در مسقط خیلی زود تعطیل می شوند ولی اغلب کافه ها و رستوران های این شهر تا نیمه شب پذیرای مهمانان خود هستند. بد نیست برای امتحان کردن دسری جذاب، غذاهای متنوع محلی و بین المللی و نوشیدنی های داغ و آب میوه های تازه یکی از رستوران های معروف مسقط را انتخاب کنید و از سپری کردن شبی رویایی همراه با خانواده و یا کنار دوستان تان لذت ببرید. مورِش کافه (Moorish Cafe)، حلوا لانژ کافه (Halwa Lounge Cafe) و کیک گالری (Cake Gallery) از معروف ترین کافه های شهر مسقط هستند و از جمله رستوران های با کیفیت این شهر می توان رستوران بیچ در هتل چدی مسقط (Beach Restaurant at the Chedi Muscat)، رستوران تٌرکیش هوس (the Turkish House Restaurant) و رستوان تٌرکیش دیوان (Turkish Diwan Restaurant) را نام برد. بیش تر هتل های مسقط نیز نظیر شانگری لا بار الجصه ریزورت اند اسپا (Shangri-Las Barr Al Jissah Resort & Spa) دارای بار و سالن شبانه هستند و با وجود سالنی مخصوص پیانو لذت چشیدن طعم یک نوشیدنی جذاب را در کنار گوش سپردن به یک موسیقی گوش نواز برای مهمانان چند برابر می نماید.

منبع: ddsafar
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2948

به "ثبت خاطراتی خوش در شب گردی های رویایی مسقط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت خاطراتی خوش در شب گردی های رویایی مسقط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید