تصویر ترسناکی که مریخ نورد استقامت از سیاره سرخ منتشر کرد

به گزارش مجله سایه، مریخ نورد استقامت با ارسال یک عکس فوق العاده، تصویری ترسناک از ابرهای مریخی را نمایان کرد.

تصویر ترسناکی که مریخ نورد استقامت از سیاره سرخ منتشر کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وب سایت ناسا، ابرهای مریخ بسیار شبیه ابرهای سیروس زمین هستند، اما نازک تر. در حالی که ابرهای زمین می توانند حاوی آب مایع باشند، دماها و فشارهای پایین در مریخ تنها به تشکیل ابرهای یخ آب (و یخ دی اکسید کربن) منجر می گردد.

با این حال، این ابرهای آب-یخ به علت مقادیر کم آب موجود در جو مریخ از نظر نوری نازک هستند. اگر تمام آب روی سطح بود، لایه ای نازک تر از یک تار مو ایجاد می کرد.

مطالعه ابرهای سیاره سرخ به ما یاری می نماید تا جو و چگونگی چرخه آب در مریخ امروزی را درک کنیم؛ مانند نحوه انتقال بخار آب به وسیله گردش جوی و اینکه چگونه دما و فراوانی آب با ارتفاع فرق دارد.

با مشاهده حرکت ابرها می توانیم در خصوص سرعت و جهت باد در اتمسفر بالا نیز بیاموزیم که هیچ راهی برای مقدار گیری آن نداریم.

باوجود نازک بودن این ابرها، هنوز هم بر گرمایش و خنک شدن جو امروزی تأثیر می گذارند و در گذشته ممکن است ابرها نقش بسیار بیشتری در حفظ جو گرم تر داشته باشند که به آب مایع اجازه می دهد روی سطح مریخ جریان داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

  • عکس | بلندترین کوه منظومه شمسی در این سیاره است

این تصویر درست قبل از طلوع خورشید گرفته شده و به سمت شرق است. مریخ نورد استقامت ناسا این تصویر را با استفاده از دوربین ناوبری سمت چپ (Navcam) دریافت نموده است. دوربین در بالای دکل مریخ نورد واقع شده است و به رانندگی آن یاری می نماید.

این تصویر در 29 ژانویه 2023 و روز 691 مریخی این مریخ نورد گرفته شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 14278

به "تصویر ترسناکی که مریخ نورد استقامت از سیاره سرخ منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر ترسناکی که مریخ نورد استقامت از سیاره سرخ منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید