تصاویر رویایی سن پترزبورگ؛ ونیز روسیه را ببینید ، از مسجد آبی سن پترزبورگ چه می دانید؟

به گزارش مجله سایه، سن پترزبورگ کجاست؟ سن پترزبورگ در شمال غرب کشور روسیه واقع شده است که از نظر تقسیم بندی جغرافیایی و سیاسی جزو استان لنینگراد محسوب می گردد. این شهر در سال 1703 میلادی به دستور پتر کبیر ساخته شد و در بین سال های 1712 تا 1918 میلادی پایتخت این کشور و امپراتوری بزرگ روسیه بود. نام های متفاوتی برای سن پترزبورگ انتخاب شده که از جمله معروف ترین آنها لنینگراد و پتروگراد هستند. این شهر به عنوان مرکز مهم سیاسی، فرهنگی، تاریخی و مالی روسیه محسوب می گردد. آثار تاریخی بسیاری از شهر سن پترزبورگ به ثبت جهانی رسیده است جزو رکورددارهای جذب گردشگر محسوب می گردد.

تصاویر رویایی سن پترزبورگ؛ ونیز روسیه را ببینید ، از مسجد آبی سن پترزبورگ چه می دانید؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با لحظه آخری تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

مسجد آبی سن پترزبورگ

مسجد سن پترزبورگ وقتی در سال 1913 گشایش یافت بزرگ ترین مسجد اروپایی خارج از ترکیه به شمار می رفت. مناره های این مسجد 49 متر و گنبد آن 39 متر ارتفاع دارد. سنگ بنای این مسجد در سال 1910 در بزرگداشت بیست وپنجمین سالگرد سلطنت عبدالاحمدخان، امیر بخارا گذاشته شد.

در ابتدای قرن بیستم، جامعه مسلمانان سن پترزبورگ که در آن موقع هنوز پایتخت روسیه بود به 8 هزار نفر می رسید. معمار نیکلای واسیلیف، این مسجد را از مسجد گوری امیر، مقبره تیمور لنگ در سمرقند ازبکستان الگوبرداری کرد.

تصاویر مسجد سن پترزبورگ را ببینید.

منبع: چمدان
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2291

به "تصاویر رویایی سن پترزبورگ؛ ونیز روسیه را ببینید ، از مسجد آبی سن پترزبورگ چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر رویایی سن پترزبورگ؛ ونیز روسیه را ببینید ، از مسجد آبی سن پترزبورگ چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید