ترکیب تیم های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان در قطر کامل شد

به گزارش مجله سایه، درحالی که دور دوم مذاکرات دولت افغانستان و طالبان بدون ترکیب کامل دور دوم مذاکرات را در قطر شروع نموده بودند، منابع از تکمیل تیم های دو طرف خبر می دهند.

ترکیب تیم های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان در قطر کامل شد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از توقف چند روزه ملاقاتهای تیم های مذاکره نماینده افغانستان و طالبان، فریدون خوزون سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان از رسیدن اعضای غایب تیم دولت به قطر اطلاع داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

خوزون به رادیو آزادی گفت: تعداد محدودی از اعضای هیئت جمهوری اسلامی افغانستان که به دلیل مسائل پزشکی و سایر مسائل شخصی به دوحه نیامده بودند، هم اکنون همه به دوحه رسیده و در حال اجرا گفت وگوها هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

از طرف دیگر نیز منابع می گویند که اعضای غایب طالبان نیز به قطر رسیده اند و ممکن است دو طرف تا خاتمه امروز با یکدیگر ملاقات نمایند.

خوزون پیش از این نیز با تایید توقف ملاقاتهای تیم های مذاکره نماینده گفته بود که تیم افغانستان برای توافق بر سر یک دستورکار واحد مشغول گفت وگوهای درون تیمی است.

به گفته منابع، اعضای غایب تیم افغانستان شامل عبدالمتین بیگ، نادر نادری، فوزیه کوفی و فاطمه گیلانی و اعضای غایب طالبان نیز مولوی عبدالحکیم حقانی رئیس تیم طالبان و ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر این گروه بودند.

باوجودی که تیم های دو طرف تکمیل شده است اما منابع دیپلماتیک می گویند که انتظارها از پیشرفت در مذاکرات بین دو طرف پیش از تحلیف جو بایدن در 20 ژانویه پایین است زیرا دو طرف نمی خواهند پیش از این تاریخ و معین شدن سیاست دولت آینده آمریکا در قابل افغانستان هیچگونه تعهدی به طرف مقابل بسپارند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6434

به "ترکیب تیم های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان در قطر کامل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب تیم های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان در قطر کامل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید