ترامپ: چین دزد فرصت های شغلی آمریکایی ها است

به گزارش مجله سایه، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا یک بار دیگر چین را متهم کرد که با راهبردهای ناعادلانه تجاری به بزرگترین دزد فرصت های شغلی آمریکایی ها تبدیل شده است.

ترامپ: چین دزد فرصت های شغلی آمریکایی ها است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا روزنامه اپل هنگ کنگ روز چهارشنبه گزارش کرد ترامپ تاکید نموده است باید یک توافق ساختاری و نهادینه قوی با چین حاصل شود که بر اساس آن از این اقدامات جلوگیری شود.

ترامپ که به سختگیری های تعرفه ای علیه چین شهره شده و تهدید نموده است تعرفه بیشتری روی 250 میلیارد دلار از کالاهای چین در نظر خواهد گرفت گفته است: پکن تجارت ناعادلانه دارد این روند باید متوقف شود.

رییس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه چین باعث شده است فرصت های شغلی زیادی برای آمریکایی ها از بین برو ، گفت: باید با یک توافق تجاری ساختاری خوب، مانع سرقت فرصت های شغلی شویم باید از آمریکایی ها دربرابر چین حراست کنیم و اجازه کسری بیشتری تجاری در برابر پکن را ندهیم.

ترامپ با اشاره به اینکه در ماه جاری میلادی با شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین دیدار و گفت و گو می کن ، اضافه کرد: باید توافقی انجام دهیم که قواعد اجرایی الزامی داشته باشد و از تجارت ناعادلانه چینی ها جلوگیری کند.

وی یک بار دیگر از چین انتقاد کرد که در چند دهه گذشته بیشترین ظلم را در تجارت با آمریکا نموده و فشارهای فراوانی به این کشور آورده است و حالا وقت آن رسیده است که این دوران به سرانجام برسد و چین جوابگو شود.

رییس جمهوری آمریکا تاکید نمود: چین سال ها صنایع آمریکا را هدف قرار داده و حق مالکیت معنوی را دزدیده و با سرقت فرصت های شغلی مردم آمریکا رفاه را از آنها ربوده است حالا به یک توافق محکم برای سرانجام دادن به این اقدامات احتیاج است و این را صراحتا به چین اعلام نموده ایم.

چین و آمریکا یک توافق موقتی آتش بس دارند که اول مارس سرانجام می یابد احتمالا دیدار دو رییس جمهوری در حاشیه دیدار سران آمریکا و کره شمالی در سرانجام ماه جاری میلادی در ویتنام انجام خواهد شد.

اظهارات شدید اللحن رییس جمهوری آمریکا علیه چین در شرایطی انجام می شود که پکن می گوید: آمریکا و ترامپ باید ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.

چین که بارها از سیاست های دونالد ترامپ انتقاد نموده است، تاکید می ورزد واشنگتن با باز کردن درهای صادرات فناوری های پیشرفته می تواند این کسری تجاری 350 میلیارد دلاری را دربرابر چین رفع کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1133

به "ترامپ: چین دزد فرصت های شغلی آمریکایی ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: چین دزد فرصت های شغلی آمریکایی ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید