تبعیض نژادی علیه آسیایی تبارها در کانادا افزایش یافت

به گزارش مجله سایه، گزارش جدید گروه های مدنی در کانادا نشان می دهد که خشونت نژادی علیه آمریکایی های آسیایی تبار فقط مختص آمریکا نیست و در سال گذشته انواع مختلف حمله فیزیکی و لفظی علیه آسیایی تبارهای ساکن در کانا دا افزایش یافته است.

تبعیض نژادی علیه آسیایی تبارها در کانادا افزایش یافت

تارنمای بلومبرگ کوئینت که با شبکه خبری بلومبرگ همکاری دارد در گزارشی نوشت: آمریکایی ها در دوران کرونا با افزایش خشونت علیه آسیایی تبارها دست و پنجه نرم می نمایند و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد موج مشابهی نیز در کانادا بروز نموده است.

گزارش جدیدی که هزینه اقتصادی آن از سوی دولت کانادا تامین شده است نشان می دهد که آسیایی تبارها در کانادا نیز مورد حملاتی از سوی ساکنان این کشور قرار گرفته اند.

این گزارش را گروه های مدنی همچون شورای ملی عدالت اجتماعی چین-کانادا تهیه نموده اند.

این گزارش تحت عنوان نژادپرستی علیه آسیایی ها با گذشت یک سال از همه گیری کرونا، به بازه زمانی 10 مارس 2020 (20 اسفند 98) تا 28 فوریه 2021 (10 اسفند 99) مربوط می گردد و نشان می دهد در این مدت یکساله 1150 مورد حمله به آسیایی تبارها در کانادا انجام شده که شامل حملات فیزیکی، سرفه یا تف کردن به روی قربانیان و توهین های لفظی بوده است.

امی گو،Amy Go رئیس شورای ملی عدالت اجتماعی چین کانادا گفته حملات علیه اسیایی تبارها در کانادا در سال گذشته بیشتر از آمریکا بوده است.

در شهر ونکوور کانادا پلیس سال گذشته میلادی 98 مورد جنایت ناشی از تنفر نسبت به آسیایی ها را ثبت کرد که نسبت به سال قبل از آن (2019)12 مورد افزایش نشان می داد.

در کانادا برده داری گسترده آفریقایی تبارها تا حدی به دلیل حضور بریتانیایی هایی بوده که با اموال انسانی خود و همزمان با تحولات در کشورهای مستعمره آمریکا به کانادا متواری شدند. البته کانادا فراوری پنبه، برنج، تنباکو یا شکر نداشته است. اینها کالاهایی هستند که باعث بروز برده داری سازمان یافته در نیمکره غربی شدند.

تا اواسط قرن نوزدهم شاید جمعیت سیاه پوستان کانادا 20 تا 40 هزار نفر بود. برده داری در این کشور در سال 1834 ملغی شد اما جدایی سفیدپوستان از سیاه پوستان در مدارس، رستوران ها، سالن های تئاتر و مناطق همجوار امری مرسوم بود.

سابقه مهاجرت آسیایی تبارها به کانادا به اندازه سابقه مهاجرتی آنها در آمریکا با حوادث نژادپرستانه توام است. از سال 1923 تا 1947 قانون انزوای چینی ها اجرا می شد. در سال 1942 دولت کانادا، با الگو دریافت از آمریکا شهفرایندان کانادایی ژاپنی تبار را وارد اردوگاه ها کرد. در مجموع اسیایی تبارها در کانادا امروزه مانند همتایان خود در آمریکا در فقر زندگی می نمایند.

شبکه خبری سی ان ان به تازگی گزارش داد: جرائم و حملات با سلاح سرد علیه شهفرایندان آمریکایی-آسیایی تبار نسبت به سال گذشته در شهر نیویورک افزایش یافته است.

اداره پلیس نیویورک اعلام نموده که شمار جرائم علیه شهفرایندان آمریکایی- آسیایی دراین شهر در سال 2019 تنها سه مورد بود که این آمار در سال 2020 به 29 فقره جرم و جنایت رسیده است.

، سی ان ان اضافه کرد: جرائم علیه شهفرایندان آسیایی تبار تنها مختص به شهر نیویورک نبوده و این فرایند افزایش جرائم علیه آسیایی تبارها، شامل سراسر آمریکا و از جمله محله چینی ها در شهر سانفرانسیکو نیز هست.

ادعاهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا که به گفته کارشناسان دارای ماهیت نژادپرستی بوده و منشا انتشار ویروس کرونا را چین می دانست، بطور غیر مستقیم حس انتقام جویی را به آمریکایی های هوادار خود القا نموده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7479

به "تبعیض نژادی علیه آسیایی تبارها در کانادا افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعیض نژادی علیه آسیایی تبارها در کانادا افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید