بهبودیافتگان تا چه زمانی ناقل ویروس کرونا هستند؟

به گزارش مجله سایه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ترخیص 135 مبتلای قطعی کروناویروس در این شهرستان اطلاع داد و گفت: این بیماران که جواب تست آنها مثبت اعلام شده بود، بهبودی خود را بازیافته و ترخیص شدند.

بهبودیافتگان تا چه زمانی ناقل ویروس کرونا هستند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر رضا چمن اظهار کرد: این افراد بهبودیافته باید همچنان در منزل، ارتباطات خود با افراد دیگر را محدود نمایند.

این متخصص همه گیری توضیح داد: بیمارانی که پس از بهبودی مرخص شدند، همچنان ناقل ویروس بوده و بین یک هفته تا 10 روز بعد از بهبودی و حتی از بین رفتن علائم خاص این بیماری، احتمال انتقال و سرایت این ویروس نوپدید به دیگران وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا یک هفته بعد از بهبودی امکان انتقال کروناویروس از فرد بهبود یافته به افراد سالم وجود دارد اضافه کرد: توصیه اکید ما به بهبودیافتگان این است که حتما در یک اتاق مانده و ارتباط با دیگر اعضای خانواده را محدود نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: حتی بعد از برطرف علائم بالینی ابتلا به کووید 2019 ممکن است که فرد بهبودیافته ناقل ویروس بوده و زمینه ابتلای دیگر افراد را فراهم کند لذا توصیه ما ادامه قرنطینه حداقل به مدت یک هفته تا 10 روز پس از ترخیص است.

دکتر چمن با اشاره به دریافت آزمایش 221 نفر از بیماران تحت پوشش این دانشگاه گفت: بیمارستان امام حسین شاهرود هیچ مسئله ای برای پذیرش بیماران احتمالی ندارد.

وی بر ضرورت تداوم پویش در خانه بمانیم تاکید نمود و گفت: خوشبختانه طی روزهای اخیر عموم شهروندان توصیه ها را جدی تر گرفته و حضور مردم در اماکن و معابر عمومی کاهش قابل توهی داشته که جای قدردانی دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3160

به "بهبودیافتگان تا چه زمانی ناقل ویروس کرونا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبودیافتگان تا چه زمانی ناقل ویروس کرونا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید