لزوم هرس درختان کنوکارپوس قبل از بارش های پاییزی در خوزستان

به گزارش مجله سایه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر هرس درختان کنوکارپوس قبل از شروع بارش های پاییزی در استان خوزستان و پیشگیری از بروز بیماریهای تنفسی تاکید نمود.

لزوم هرس درختان کنوکارپوس قبل از بارش های پاییزی در خوزستان

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از اهواز، فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر لزوم هرس درختان کنوکارپوس قبل از شروع بارندگی های پاییزی گفت: از سال های قبل و همزمان با وقوع بارش باران در این فصل، مسائل فراوانی در زمینه بیماری های تنفسی برای هم استانی ها ایجاد می گردد.

او بیان داشت: مطالعات جهانی نشان داده آسم در پی بارندگی ناشی از آلرژی، به عوامل بیولوژیک یعنی گیاهان، اسپور گیاهان یا قارچ ها) وابسته بوده و این همان پدیده ای است که در نخستین باران های پاییزی در بعضی نقاط استان رخ می دهد.

ابول نژادیان با بیا ن اینکه گیاه کنوکارپوس، یکی از عوامل اصلی مسائل تنفسی در نخستین بارش های پاییزی است، اظهار کرد: بنابراین باید پیش از شروع باران های پاییزی، همه درختان کنوکارپوس مستعد گرده افشانی، هرس شوند.

این مقام مسئول با قدردانی از شهرداری اهواز جهت هرس خوب درختان طی پارسال، ادامه داد: شهرداری ها و ارگان هایی که دارای محوطه های وسیع با پوشش گیاهی کنوکارپوس هستند باید نسبت به هرس این درختان اقدام نمایند، البته این درختان قطع نخواهند شد و صرفا برای جلوگیری از گرده افشانی، هرس می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در پاییز با 3 مشکل کرونا، آنفلوآنزا و حساسیت تنفسی روبرو هستیم، توضیح داد: سال جاری با توجه به احتمال همزمانی پیک مجدد کرونا و باران های پاییزی که موجب ایجاد مسائل تنفسی برای مردم می گردد، هرس این درختان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

او گفت: عوارض این 3 پدیده، کم و بیش شبیه به یکدیگر هستند و بسیاری از افرادی که درگیر مسائلی به جز کرونا می شوند، ممکن است به اسم افراد مبتلا به کرونا تلقی شوند که فرایند درمان را سخت می نماید و سیستم درمان با این مساله درگیر خواهد بود، بنابراین باید هر چه عواملی که می توانند روی آنفلوآنزا و حساسیت های تنفسی تأثیرگذار باشند را کاهش دهیم به نفع ما است.

ابول نژادیان با تاکید بر اینکه احتمالا پیک بعدی کرونا در آبان ماه و همزمان با نخستین بارندگی پاییزی در خوزستان رخ دهد و سیستم درمانی تاب و توان پذیرش بیماران تنفسی در پی نخستین بارندگی پاییزی را ندارد، گفت: کسانی که سال های قبل در پی اولین بارندگی پاییزی خس خس سینه، تنگی نفس و علائم تنفسی داشته اند باید قبل از شروع بارندگی، حساسیت خود را درمان نمایند.

رئیس دانشگاه علو پزشکی جندی شاپور اهواز بیان نمود: امیدواریم با هرس خوب درختان کنوکارپوس، کمترین آسیب به مردم وارد گردد.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9394

به "لزوم هرس درختان کنوکارپوس قبل از بارش های پاییزی در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم هرس درختان کنوکارپوس قبل از بارش های پاییزی در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید