خبرنگاران مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به مرز 400 نفر رسید

به گزارش مجله سایه، ارومیه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان 395 نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد 27 نفر تا به امروز فوت نموده اند.

خبرنگاران مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به مرز 400 نفر رسید

دکتر جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته 28 نفر به تعداد مبتلایان و چهار نفر به تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان غربی اضافه شده است.

وی گفت: تا به امروز نمونه آزمایشگاهی یک هزار و 143 نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه 395 نفر شامل 34.5 درصد مثبت بود.

وی بیان نمود: تا به امروز 200 نفر از مبتلایان به کرونا در استان که حدود 51 درصد مبتلایان را شامل می شوند، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، 20 هزار و 610 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، یک هزار و 556 نفر جان خود را از دست داده اند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3246

به "خبرنگاران مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به مرز 400 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به مرز 400 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید