بلومبرگ: اپل می خواهد از ماهواره ها برای ارسال داده به گجت های خود استفاده کند

به گزارش مجله سایه، اگرچه چنین طرحی بسیار بلندپروازنه است، ولی در هر صورت شاید در آینده نه چندان دور آیفون ها بتوانند به ماهواره های شرکت اپل متصل شوند. طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، تیمی مخفی در شرکت اپل مشغول کار بر تکنولوژی های ماهواره ای و ارسال بی سیم داده ها هستند. این گروه شامل چندین نفر مهندس سخت افزار و نرم افزار متخصص در امور هوافضا و طراحی ماهواره و آنتن است و ضمناً باید به فعالیت بعضی مدیران ارشد مربوط به این حوزه هم اشاره کنیم. مشخصا، دو تن از مدیران سابق استارت آپ Skybox Imaging که در زمینه تصویربرداری ماهواره ای فعالیت داشت و با قیمت 500 میلیون دلار به گوگل واگذار شد، رهبری این گروه مخفی شرکت اپل را بر عهده دارند.

بلومبرگ: اپل می خواهد از ماهواره ها برای ارسال داده به گجت های خود استفاده کند

ظاهرا اپل امیدوار است که این پروژه بتواند راه هایی را برای ارسال مستقیم داده به وسیله ماهواره ها به گجت های این شرکت پیدا کند. در صورت موفقیت، کمپانی اپل می تواند وابستگی خود را به اپراتورهای مخابراتی کاهش دهد. علاوه بر این، شاید اپل این امکان را پیدا کند که بدون احتیاج به شبکه های سنتی، بین گجت های خود ارتباط قرار کند و ضمناً باید به احتمال بهبود قابل توجه سرویس های موقعیت مکانی هم اشاره کنیم. به نظر می رسد این گروه امیدوار هستند که طی 5 سال آینده بخشی از اهداف خود را عملی نمایند.

البته باید خاطرنشان کنیم که این پروژه هم بخشی از پروژه های بلندپروازانه شرکت اپل محسوب می گردد و به صرف اینکه کمپانی مذکور پروژه ای را شروع نموده، به معنای عملی شدن آن نیست. در گزارش بلومبرگ آمده که شاید این پروژه کنار گذاشته گردد.

در هر صورت راه اندازی سیستم ماهواره ای بسیار هزینه بر است و در این زمینه شرکت های زیادی وارد عمل شده و شکست خورده اند. چنین پروژه ای بار دیگر نشان می دهد که اپل میخواهد تا جای ممکن وابستگی خود را به دیگر شرکت ها کاهش دهد. در همین زمینه می توانیم به خرید 1 میلیارد دلاری شرکت اپل اشاره کنیم که بخش مودم موبایل اینتل را تصاحب کرد تا بتواند در زمینه توسعه مودم های موبایل مستقل گردد.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2255

به "بلومبرگ: اپل می خواهد از ماهواره ها برای ارسال داده به گجت های خود استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: اپل می خواهد از ماهواره ها برای ارسال داده به گجت های خود استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید