بامیه بخورید، لاغر شوید!

به گزارش مجله سایه، خواص بامیه برای لاغری به دلیل فیبر فراوان آن است که نه تنها هضم را بهبود می بخشد، بلکه شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و در نتیجه اشتهای شما به حداقل می رسد. همچنین بامیه مواد مغذی ضروری دارد که سوخت و ساز بدن را تقویت می نماید.

بامیه بخورید، لاغر شوید!

تاثیر بامیه بر لاغری

بامیه (Okra) ارزش غذایی بالا و کالری کمی دارد. این گیاه سبز و مقوی ملین، ادرار آور، ضد التهاب، کاهنده قند خون و چربی خون، مقوی، تقویت نماینده قوای جنسی، ضد سرطان و ضد میکروب است. اما فواید بامیه برای لاغری نیز امروزه آن را به یکی از مهم ترین مواد غذایی در رژیم های لاغری تبدیل نموده است. در این مطلب از خبرنگاران دلایل تاثیر بامیه در کاهش وزن و لاغری را آنالیز می کنیم. با ما همراه باشید.

خواص بامیه برای لاغری

بامیه منبعی غنی از فیبر است. بر اساس تحقیقات انجام شده، مردان روزانه بین 28 تا 34 گرم فیبر و زنان به طور روزانه به 22 الی 28 گرم فیبر نیاز دارند. فیبر موجود در بامیه به ایجاد حس سیری در طولانی مدت و کاهش اشتها در طول روز یاری می نماید. فیبر باعث احساس پر شدن معده می گردد و وسوسه و تمایل به بیشتر خوردن را پایین می آورند. همچنین بامیه با فیبر فراوان، حرکات روده را بهبود می بخشد و با تسهیل جذب آب به عمل دفع ضایعات بدن یاری نموده و مانع بروز یبوست می گردد. در عین حال عمل هضم را بهبود بخشیده، نفخ و باد معده را رفع می نماید و برای دستگاه گوارش، معده و روده بسیار مفید است.

بامیه خاصیت دیورتیک و ادرار آوری دارد که به دفع آب اضافی بدن یاری نموده و باعث کاهش وزن می گردد.

همچنین بامیه به دلیل وجود پلی ساکاریدها خاصیت چربی سوزی دارد و باعث کاهش وزن می گردد. مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در بامیه همچون ویتامین C نیز به افزایش سوخت و ساز بدن یاری می نمایند.

با وجود ارزش غذایی بالا، کالری بامیه بسیار کم است و همین نکته نیز از دیگر رموز تاثیر بامیه برای لاغری است.

عوارض و مضرات بامیه چیست؟

به دلیل اینکه بامیه حاوی مقادیری اگزالات است، مصرف آن برای افرادی که در معرض ابتلا به سنگ کلیه و سنگ صفرا هستند مضر است.

برای پخت و پز بامیه از ظروف مسی، آهنی یا برنجی استفاده نکنید؛ زیرا مواد فلزی توسط بامیه جذب شده و آن را سمی می نماید. بهتر است از ظروف چینی یا سفالی برای پخت بامیه استفاده گردد. همچنین با توجه به طبع سرد بامیه، افراد با مزاج سرد بهتر است بامیه را همراه با ادویه های گرم همچون دارچین و زنجبیل مصرف نمایند.

تداخلات دارویی بامیه

در صورت مصرف همزمان داروی متفورمین و بامیه ممکن است تداخل دارویی ایجاد گردد. همچنین مصرف بامیه ممکن است با داروهای انعقاد خون مانند وارفارین و کومادین ممکن است تداخل داشته باشد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5577

به "بامیه بخورید، لاغر شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بامیه بخورید، لاغر شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید