انواع درب شیشه ای اتوماتیک

به گزارش مجله سایه، در گذشته نحوه باز و بسته شدن درب ها به صورت دستی انجام می شد و این امر در مکان های پر تردد کمی مشکل به نظر می رسید. امروزه به منظور سهولت رفت و آمد در مکان هایی نظیر فروشگاه ها, بانک, ادارات, لابی ها و … درب ها را به صورت اتوماتیک می سازند. این درب ها با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بر اساس سنسورهای حرکتی ساخته می شوند. نحوه باز و بسته شدن درب ها به این صورت است که سنسورهای حرکتی با نزدیک شدن افراد باعث باز شدن درب و یا با عبور آنها موجب بسته شدن آن به صورت اتوماتیک می شوند.

انواع درب شیشه ای اتوماتیک

در عصر حاضر با توجه به سیستم هایی که برای مدیریت, هوشمندسازی و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان تعبیه می شوند, درب ششیشه ای اتوماتیک به جایگزینی ایده آل برای درب های معمولی تبدیل شده است. این درب ها دارای تنوع و زیبایی بی نظیری هستند و علاوه بر عملکردی قابل اطمینان نمای ساختمان را لوکس جلوه می دهند. درب های شیشه ای اتوماتیک با بهره مندی از تکنولوژی مدرن ساخته می شوند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این درب ها با توجه به نوع فریم, شیشه, یراق آلات و … در انواع و قیمت های متفاوت ساخته می شوند و سرعت نصب و اجرای آنها بالا می باشد.

درب های شیشه ای اتوماتیک به انواع زیر دسته بندی می شوند:

درب شیشه ای کشویی اتوماتیک

درب شیشه ای کشویی یا اسلایدینگ از جمله رایج ترین نوع درب اتوماتیک شیشه ای محسوب می شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. این درب جزء درب های خطی به شمار می آید و به واسطه حسگری که در بالای آن واقع شده است به صورت اتوماتیک ورود و خروج را کنترل می کند و باز و بسته شدن آن به صورت کشویی انجام می شود. درب های اتوماتیک کشویی برای تردد در مکان های پر رفت و آمد از قبیل ساختمان های تجاری, مسکونی, اداری, بانک ها و … گزینه ای ایده آل می باشند.

درب شیشه ای سوئینگ اتوماتیک

درب شیشه ای سوئینگ یا لولایی از نظر ظاهری همانند درب های سکوریت لولایی معمولی است اما توسط برق باز و بسته می شود. این درب ها به قفل الکترومکانیکال و مرکز کنترل مجهز هستند و حسگر الکترونیکی آنها عبور و مرور افراد را کنترل می کند. درب شیشه ای سوئینگ را می توان در مکان هایی که نصب سایر درب های اتوماتیک امکان پذیر نیست و در فضاهایی که عرض دهانه آنها بسیار محدود است به کار برد. این درب اتوماتیک در دو نوع تک لنگه و دو لنگه ساخته می شود و یک بازوی الکترومکانیکال بر روی هر لنگه نصب می شود که بر اساس عرض فضای ورودی می توان از یک لنگه درب یا دو لنگه درب استفاده نمود. درب لولایی اتوماتیک مجهز به یک موتور قوی با عملکردی روان و بدون سر و صدا می باشد که آرامش را برای افرادی که با آن رفت و آمد می کند فراهم می آورد. نحوه باز و بسته شدن این درب ها به میزان قابل توجهی از مصرف برق می کاهد که این امر از نظر اقتصادی بسیار مقرون بصرفه می باشد.

ویژگی درب شیشه ای سوئینگ اتوماتیک

  • عدم ایجاد محدودیت در دفعات باز و بسته شدن در مکان های پر رفت و آمد
  • امکان تنظیم درب ها بر روی حالت باز یا بسته
  • دارا بودن ساختار زیبا و با کیفیت
  • امکان بهره مندی از سیستم امنیتی و قفل الکترونیکی
  • عملکرد روان بدون ایجاد لرزش و صدای اضافی
  • قابلیت تجهیز به سنسور حرکتی

درب شیشه ای تلسکوپی اتوماتیک

درب شیشه ای تلسکوپی یا مرحله ای در مکان های پر رفت و آمد از قبیل مراکز عمومی, تجاری, اداری و … کاربرد بسیاری دارد. هنگامی که فضای موجود نسبت به فضای مورد نیاز محدودتر است و نیاز به یک ورودی عریض برای تردد می باشد باید از درب های اتوماتیک تلسکوپی استفاده کرد. عملکرد بازشوی این درب ها برخلاف ظاهر ساده آنها کمی متفاوت است زیرا باز و بسته شدن آنها با یک حرکت تلسکوپی انجام می شود و نحوه قرار دریافت درب ها بر روی هم می باشد. از مزیت های این درب های شیشه ای این است که بیشترین فضای بازشو را در اختیار رفت و آمد قرار می دهد هر چند میزان باز شدن درب ها را می توان با توجه به سلیقه مشتری تنظیم و کنترل نمود.

ویژگی درب شیشه ای تلسکوپی اتوماتیک

  • استفاده از قفل الکترونیکی برای قفل نمودن درب ها
  • جلوگیری از انتقال سر و صدا و گرد و غبار
  • مجهز بودن به سیستم الکترونیکی و مکانیکی با قابلیت های متفاوت
  • استفاده از چرخ های پلیمری به منظور ایجاد حرکتی آرام و روان
  • جلوگیری از هدر رفت انرژی
  • مناسب برای ورودی های کم عرض
منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2001

به "انواع درب شیشه ای اتوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع درب شیشه ای اتوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید