انتقال آب از دریای عمان به منطقه سیستان امری واجب است

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان یک استان استثنایی بوده و به همین علت انتقال آب از دریای عمان به منطقه سیستان امری واجب و بدیهی است.

انتقال آب از دریای عمان به منطقه سیستان امری واجب است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از زاهدان، ابوالفضل صدرائیه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از آنجایی که روز خبرنگار بسیار حائز اهمیت بوده، اگر مسئولان و مدیران ارشد مملکتی در این روز سخنرانی ها و اظهارات بسیار مهمی در باره این روز و خود خبرنگاران ارائه ندهند ممکن است به کشور آسیب های جدی وارد آید.

وی اضافه نمود: به دلیل آنکه مباحث فکری و اجتماعی مردم، بخش عمده ای از آن با بخش رسانه گره خورده، از این لحاظ اصحاب رسانه حداقل از مجموعه شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان نمود: امیدواریم در فضای جدید این استان, خبرنگاران آینه انعکاس واقعیات به صاحبان قدرت باشند و از همین منظر اصحاب رسانه از صندلی حساس و پر اهمیتی برخوردار هستند.

صدرائیه گفت: در سلسله فعالیت هایی که حداقل در مجموعه شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان انجام شد بحث پیک مصرفی است که در این مجموعه حاکم بود، که خوشبختانه با کمک مردم شرایط ویژه مصرف آب اعمال می شود.

این مسئول با اشاره به این که سیستان و بلوچستان، استان کم بارشی در سطح کشور گزارش شده است، اضافه نمود: سیستان و بلوچستان با 99 میلی متر بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، عنوان کم بارش ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه نمود: پروژه خط دوم انتقال آب از زابل به زاهدان از 13 کیلومتر به 63 کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به این که در استان سیستان و بلوچستان بعد از انقلاب و به ویژه در دولت نهم و دهم، تحولات عظیمی صورت پذیرفته است متذکر شد: با توجه به امر واجب اجرایی شدن پروژه انتقال آب از دریای عمان به شهرهای استان، نمایندگان این استان تا لحظات آخر تنظیم بودجه، پیگیر این موضوع بوده و با رئیس جمهور ملاقات داشتند که این طرح نهایی شود.

صدرائیه اذعان کرد: خسارات وارده به سیستم آب و فاضلاب شهری ناشی از سیل در هفته های گذشته بالغ بر 50 میلیارد بوده است که امیدواریم این خسارات جبران شود.

وی گفت: در امسال 10 میلیارد تومان اعتبار در بخش عمران و 775 میلیارد تومان در بخش منابع آبی به این استان اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان توضیح داد: آنچه که تاکنون رخ داده، ماحصل پیگیری های همگانی است و به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بر نمی شود.

صدرائیه اعلام کرد: با توجه به اقلیم خشک و طولانی بودن مدت زمان گرما در سیستان و بلوچستان و هم چنین خشکسالی چند ساله در نواحی شمالی این استان، اجرای پروژه های آب رسانی در اولویت قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 489

به "انتقال آب از دریای عمان به منطقه سیستان امری واجب است" امتیاز دهید

1 کاربر به "انتقال آب از دریای عمان به منطقه سیستان امری واجب است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب از دریای عمان به منطقه سیستان امری واجب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید