الهیان: باید تمام سرمایه گذار ها به سمت حوزه دانش بنیان تشویق شوند ، لزوم توجه به اقتصاد دانشی

به گزارش مجله سایه، نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به اقتصاد دانش بنیان گفت: بهتر است افرادی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، به سمت سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان تشویق شوند.

الهیان: باید تمام سرمایه گذار ها به سمت حوزه دانش بنیان تشویق شوند ، لزوم توجه به اقتصاد دانشی

زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه اینوتکس با اشاره به تاثیر شرکت های دانش بنیان بر اقتصاد ملی در دوران تحریم کشور بیان نمود: حجم نقدینگی در حال حاضر حدود 3300 میلیارد تومان است که هر روز هم رو به افزایش است.

وی ادامه داد: قاعدتا احتیاج است که این حجم نقدینگی به سمت فراوری راهنمایی گردد و برترین صندلی فراوری، همین فراوری دانش بنیان است که ما نمونه های آن را در این نمایشگاه اینوتکس می بینیم.

الهیان گفت: بهتر است افرادی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، به سمت سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان تشویق شوند که هم فراوری بر پایه دانش بنیان راه افتد و هم بتوانیم با یک شرایط رقابتی با فراوریات سایر کشور ها رقابت داشته باشیم و تجارت محصولات دانش بنیان رونق بیشتری پیدا کند، که خود این موضوع باعث ورود ارز به کشور و برطرف مسائل ارزی و حمایت از فراوری است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که به نظر رویکرد دولت آینده نسبت به توسعه پژوهش و شرکت های دانش بنیان چگونه باید باشد، گفت: قطعا ما در بحث فراوری دانش بنیان ظرفیت بزرگ نیرو های متخصص و جوانان تحصیل نموده را داریم که اگر حمایت شوند و راه چاره های درست به آن ها نشان داده گردد این ظرفیت می تواند صد ها برابر گردد و قطعا به این مقدار نباید اکتفا گردد.

وی بیان نمود: همانطور باید به عرصه اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه ای گردد که امیدواریم رئیس جمهور آینده با یک برنامه مدون در این حوزه از جوانان علاقه مند، تحصیل نموده و متخصص بتواند فراوریات دانش بنیان را حمایت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8564

به "الهیان: باید تمام سرمایه گذار ها به سمت حوزه دانش بنیان تشویق شوند ، لزوم توجه به اقتصاد دانشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهیان: باید تمام سرمایه گذار ها به سمت حوزه دانش بنیان تشویق شوند ، لزوم توجه به اقتصاد دانشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید