افزایش تعداد گردشگران چینی در ایران با لغو ویزا، سفیر افتخاری گردشگری ایران هستم

به گزارش مجله سایه، سفیر جمهوری خلق چین در ایران در دیدار با استاندار گلستان گفت: تعداد گردشگران چینی در ایران با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و لغو ویزای گردشگری برای گردشگران چینی، افزایش پیدا نموده است اما هنوز با هدف مطلوب فاصله داریم.

افزایش تعداد گردشگران چینی در ایران با لغو ویزا، سفیر افتخاری گردشگری ایران هستم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میرا ث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، چانگ هوا سفیر چین در ایران صبح امروز سه شنبه 21 آبان در دیدار با استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های اقوام، تولیدات گسترده کشاورزی و ظرفیت های بالای گردشگری این استان گفت: ایران و چین دو تمدن کهن هستند و سال هاست به وسیله جاده ابریشم مراودات تجاری داشته اند و شاد هستیم که این تبادلات روزبه روز در حال افزایش است.

او با اشاره به تحریم های یک جانبه و غیرقانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: ما همیشه با تحریم های یک جانبه مخالف بوده ایم و از ایران در برجام و روابط مالی حمایت می کنیم.

چانگ هوا با اشاره به ثبت دنیای جنگل های هیرکانی، توضیح داد: همان طور که به دکتر مونسان گفته ام تمایل دارم تا به عنوان سفیر افتخاری گردشگری، ایران را به مردم دنیا معرفی کنم.

آماده سرمایه گذاری مشترک با چینی ها در اینچه برون هستیم

در ادامه هادی حق شناس استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های استان گفت: راه آهن جهت مطلوبی برای جابجایی کالا و مسافر است و ما آماده سرمایه گذاری مشترک با کشور چین در مرز اینچه برون هستیم.

او اضافه کرد: استان گلستان وجوه فرهنگی، تنوع اقوام و ظرفیت های بسیار بالایی دارد و در شاخص های مالی نیز دارای رتبه های بالا و تک رقمی در سطح کشور است.

حق شناس توضیح داد: چین در بندر گوادر پاکستان، همکاری مشترک دارد و ما با توجه به اینکه بیش از 100 کیلومتر از ساحل استان گلستان در دریای خزر واقع شده است، آماده سرمایه گذاری مشترک هستیم.

او اظهار کرد: شرکت های چینی در حال حاضر در منطقه آزاد انزلی فعالیت دارند و حضور آنها در آینده ای نزدیک در منطقه آزاد اینچه برون نیز تصویب می گردد.

استاندار گلستان اضافه کرد: طی روزهای آینده خط هوایی گرگان ـ اکتائو قزاقستان راه اندازی می گردد و ما آمادگی لازم را برای حضور اختصاصی گردشگران چینی در استان گلستان داریم.

در این دیدار استاندار گلستان از سفیر چین برای حضور در مراسم ثبت دنیای جنگل های هیرکانی دعوت کرد و هدایایی نیز به رسم یادبود اهدا شد.

چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین شامگاه دوشنبه 20 آبان با همراهی رایزن فرهنگی برای حضور در افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان وارد گرگان شدند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1071

به "افزایش تعداد گردشگران چینی در ایران با لغو ویزا، سفیر افتخاری گردشگری ایران هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد گردشگران چینی در ایران با لغو ویزا، سفیر افتخاری گردشگری ایران هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید