اعتراض کاتالان ها به سفر پادشاه اسپانیا به بارسلونا

به گزارش مجله سایه، همزمان با اینکه کوشش های در سطح بالا برای کاهش تنش ها در کاتالونیا مجدد حرکت و جان تازه ای گرفته، هواداران استقلال این منطقه نسبت به سفر پادشاه اسپانیا به بارسلونا اعتراض کردند.

اعتراض کاتالان ها به سفر پادشاه اسپانیا به بارسلونا

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا در بارسلونا به سر می برد تا به افتتاح یک نمایشگاه عظیم بین المللی گوشی همراه موسوم به کنگره جهانی موبایل که امروز (دوشنبه) شروع می گردد، یاری کند.

راهپیمایی های اعتراض به سفرهای پادشاه اسپانیا به کاتالونیا امری رایج و معمول هستند؛ پادشاهی که سمبل حکومت مادرید است و از جنبش های جدایی طلبی انتقاد نموده است.

اما به رغم این مواضع مقابله ای و سفت و سخت، تحولات اخیر این احتمال را مطرح نموده که مقامات ارشد احتمالا راهی برای یک سازش حدودی پیدا می نمایند. تعداد افرادی که در راهپیمایی های اعتراضی روز یکشنبه شرکت داشتند بسیار کمتر از تعداد افرادی بود که در اعتراضات سال های اخیر شرکت می کردند.

پره آراگونس، رئیس دولت منطقه ای کاتالونیا که هوادار استقلال این منطقه است، قرار است فردا (سه شنبه) با پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در مادرید ملاقات کند. از زمانی که آراگونس در اوایل امسال میلادی به اسم رئیس دولت منطقه ای کاتالونیا انتخاب شد، این نخستین ملاقات آنها محسوب می گردد.

این مذاکرات دقیقا یک هفته پس از آن صورت می گیرد که دولت سانچز 9 تن از جدایی طلبان کاتالونیا را که به خاطر کوشش هایشان در جدایی این منطقه از اسپانیا به زندان افتاده بودند، عفو کرد.

این عفوها به اسم حسن نیت سانچز تلقی شده اند چرا که وی در کوشش است تا بن بستی را که دهه هاست اسپانیا را گرفتار خود نموده، حل نماید.

جنبش جدایی طلبی کاتالونیا که از سوی 7.5 میلیون سکنه این منطقه مورد حمایت واقع شده است، خواهان ایجاد یک جمهوری برای این منطقه ثروتمند در شمال شرقی اسپانیاست.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8700

به "اعتراض کاتالان ها به سفر پادشاه اسپانیا به بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض کاتالان ها به سفر پادشاه اسپانیا به بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید