استارتاپ های هنری رونق می گیرد

به گزارش مجله سایه، تفاهم نامه میان ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهنگستان هنر با هدف ترویج و گفتمان سازی، توسعه فناوری، تجاری سازی دستاوردهای صنایع خلاق فرهنگی و هنری امضاء شد.

استارتاپ های هنری رونق می گیرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به برنامه های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه فرهنگ، هنر و علوم انسانی، ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت های حمایت و ترویجی خود را در این حوزه تشدید نموده است.

فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، نقشی اساسی در توسعه مالی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور دارد، با توجه به ضرورت تقویت زیر ساخت های علمی و فناوری کشور در حوزه صنایع فرهنگی و هنری، این تفاهم نامه بین ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران امضاء شد.

محمد حسین سجادی نیری و کیوان رحیمی دبیران این دو نهاد، در ماده اول این تفاهم نامه بر لزوم فرهنگ سازی، ترویج و گفتمان سازی، توسعه فناوری، تجاری سازی دستاوردها و شکل دهی زیست بوم کارآفرینی صنایع خلاق فرهنگی و هنری تاکید کردند.

کوشش برای تغییر رویکرد در حوزه های سیاستگذاری، برنامه ریزی و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری و فناوری های نرم با تکیه بر دانش روز جهان در دانشگاه ها، بخش دیگری از سیاست گذاری های این توافق نامه بود.

فرهنگستان هنر متعهد شد که به راه اندازی بخش فناوری های فرهنگی و راهبری آن یاری کند. بر اساس برنامه ریز ی های انجام شده، نسبت به ارائه خدمات به فراوری کنندگان محتوا، اختصاص فضا به شتابدهنده ها و گفتمان سازی در حوزه فناوری های نرم و فرهنگی و هنری اهتمام ورزد.

همچنین توافق شد تا ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بر روی راه اندازی شتاب دهنده های تخصصی صنایع فرهنگی و هنری متمرکز گردد.

این تفاهم نامه موارد متعدد همکاری را در بر می گیرد که با هدف یاری به فعالان حوزه های فرهنگی و هنری صورت می گیرد. یاری به استارتاپ های هنری و هنرمندان خلاق و علاقه مند به استفاده از فناوری بخش مهمی از اهداف راهبردی تفاهم نامه را شامل می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1256

به "استارتاپ های هنری رونق می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپ های هنری رونق می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید