از کرونای هندی چه می دانید؟

به گزارش مجله سایه، یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به شیوع نوع جدید ویروس کرونا موسوم به کرونای هندی در کشور هند، گفت: متاسفانه آنچه فعلا تعیین است این است که این نوع کرونا سرعت بالای انتقال و کُشندگی بیشتری نسبت به سایر انواع کرونا دارد.

از کرونای هندی چه می دانید؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران کرمانشاه، به نقل از ایسنا؛ دکتر علیرضا جانبخش با بیان اینکه ویروس کرونا در پی انتقال گسترده در کشورهای مختلف دچار جهش شده، گفت: در ماه های اخیر کرونای انگلیسی، آفریقایی، برزیلی و … شناسایی شده و این روزها نوبت به کرونای هندی رسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این نوع کرونا به تازگی شناسایی شده هنوز اطلاعات زیادی در مورد ماهیت و چگونگی و نحوه انتقال آن وجود ندارد.

جانبخش گفت: حتی هنوز نمی دانیم که آیا امکان تشخیص این نوع ویروس از سایر ویروس های کرونا با تجهیزات فعلی وجود دارد یا نه، اما آنچه تعیین است این است که این نوع ویروس جدید از قدرت انتقال بالایی برخوردار است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توضیح داد: این نوع ویروس علاوه بر قدرت بالای انتشار، سرعت بالایی هم در انتشار بیماری در بدن انسان دارد.

وی اضافه کرد: همچنین این نوع ویروس جوانان را بیشتر درگیر نموده و با میزان مرگ و میر بالایی همراه است، اما هنوز در مورد درصد و میزان این افزایش و کُشندگی اطلاع دقیقی نداریم.

جانبخش با بیان اینکه با انتشار گسترده ویروس کرونا همچنان امکان جهش های بعدی این ویروس وجود دارد، گفت: آنچه امروز تمام دنیا را نگران نموده این است که آیا واکسن های کرونا در مقابل این ویروس های جهش یافته هم کارایی دارند، یا نه.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه کرد: دنیا امروز یک بحران جدی را پشت سر می گذارد و همه باید بدانند آنچه مسلم است و تا امروز قطعیت داشته این است که با پیشگیری و رعایت پروتکل ها می توان مقابله موثری با این ویروس داشت و از گسترش آن در سطح جوامع و جهش های بعدی آن پیشگیری کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7653

به "از کرونای هندی چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کرونای هندی چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید