ادامه تنش سیاسی بین ریاض و اتاوا؛ دانشجویان سعودی خواهان پناهندگی در کانادا شدند

به گزارش مجله سایه، در شرایطی که تنش دیپلماتیک بین عربستان سعودی و کانادا همچنان ادامه دارد، دانشجویان سعودی که در حال تحصیل در کانادا هستند تقاضای پناهندگی می نمایند.

ادامه تنش سیاسی بین ریاض و اتاوا؛ دانشجویان سعودی خواهان پناهندگی در کانادا شدند

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ریاض اعلام نموده است که برنامه تبادل دانشجو با کانادا را متوقف خواهد نمود و میخواهد دانشجویانی را که در کانادا در حال تحصیل هستند، بازگرداند.

بر اساس این گزارش، 31 آگوست یعنی 2 روز قبل ضرب الاجل معین شده برای دانشجویان سعودی بود تا کانادا را ترک نمایند ولی ده ها دانشجو درخواست مربوط به پناهندگی را به مقام های رسمی کانادا ارائه نموده اند تا بتوانند به تحصیل در این کشور ادامه دهند.

شبکه تلویزیونی سی بی سی به نقل از عمر عبدالعزیز فعال سیاسی مستقر در مونترال اعلام نموده است که در حال همکاری با دانشجویانی است که زندگی آنها به خاطر تنش سیاسی بین ریاض و اوتاوا به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی در این باره گفت: دانشجویان سعودی خواهان ادامه تحصیل در کانادا هستند. آنها نمی خواهند فرصت تحصیل و کار در کانادا را از دست بدهند، و حداقل به دنبال یک راه چاره هستند.

زندگی بیش از 8 هزار دانشجوی سعودی در کانادا تحت تاثیر منفی این بحران سیاسی در روابط دو کشور قرار گرفته است.

این فعال سیاسی سعودی اضافه کرد: آنها طرح ها و رویاهایی داشتند و ناگهان به آنها می گویید به عربستان بازگردند. آنها واقعا نمی دانند چه کاری انجام دهند این مانند یک شوک است.

بر اساس قوانین مهاجرت، شهروندی کانادا، دانشجویان سعودی می توانند در این کشور بمانند چرا که ویزای آنها توسط کانادا صادر شده و تا هر زمانی که این ویزا اعتبار داشته باشد، دانشجویان سعودی می توانند به تحصیل ادامه دهند.

روابط کانادا و عربستان سعودی زمانی متشنج شد که وزارت خارجه کانادا از ریاض خواست تا فعالان حقوق بشر را سریعا آزاد کند. عربستان نیز این درخواست کانادا را دخالت در امور داخلی اش ارزیابی نموده است.

اوایل ماه آگوست عربستان سعودی سفیر خود در کانادا را فراخوانده است و به سفیر کانادا نیز 24 ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک نماید. عربستان سعودی همچنین مبادلات تجاری با کانادا را به حالت تعلیق درآورده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 478

به "ادامه تنش سیاسی بین ریاض و اتاوا؛ دانشجویان سعودی خواهان پناهندگی در کانادا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تنش سیاسی بین ریاض و اتاوا؛ دانشجویان سعودی خواهان پناهندگی در کانادا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید