احتمال دعوت از بولتون برای ادای شهادت علیه ترامپ در کنگره

به گزارش مجله سایه، یک قانونگذار ارشد کنگره آمریکا از احتمال دعوت از مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید برای ادای شهادت علیه رئیس جمهور آمریکا خبر داده است.

احتمال دعوت از بولتون برای ادای شهادت علیه ترامپ در کنگره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دعوت از جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید برای ادای شهادت علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنگره خبر داده است.

نانسی پلوسی گفت: مجلس نمایندگان آمریکا به نظارت بر رفتار ترامپ ادامه می دهد و با سران حزب دموکرات درباره احتمال دعوت از بولتون برای ادای شهادت مشورت خواهد کرد.

اظهارات پلوسی در حالی مطرح شده که انتشار بخش هایی از کتاب جان بولتون در رسانه های آمریکا به بمب خبری جدید علیه ترامپ تبدیل شده است.

شب گذشته رسانه ها گزارش دادند دونالد ترامپ در یکی از دیدارهایش با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از او خواسته به کارزارش برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 کمک کند.

ترامپ به شی جین پینگ گفته اقدام چین در خرید محصولات کشاورزی از کشاورزهای آمریکایی می تواند روی نتیجه انتخابات اثرگذار باشد.

طبق ادعای بولتون، ترامپ این اظهارات را در دیدار دوجانبه ای که ژوئن سال 2019 در حاشیه نشست گروه 20 با رئیس جمهور چین داشته مطرح کرده است.

این اتفاق از آن جهت اهمیت دارد که اتفاقی مشابه همین اتفاق به استیضاح دونالد ترامپ توسط کنگره منجر شد. ترامپ در یک گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین از او خواسته بود به پرونده سازی علیه رقیب انتخاباتی اش جو بایدن کمک کند.

مجلس نمایندگان آمریکا به همین دلیل در تاریخ 18 دسامبر سال 2019 میلادی به استیضاح رئیس جمهور آمریکا در خصوص سوءاستفاده از قدرت و ایجاد مانع در اجرای عدالت (کارشکنی در کار کنگره در جهت تحقیقات استیضاح) رای داد. در پی این رای مجلس نمایندگان، استیضاح ترامپ برای برگزاری دادگاه استیضاح به مجلس سنای آمریکا ارجاع شد.

مجلس سنای آمریکا بهمن ماه در خصوص طرح استیضاح ترامپ رأی گیری کرد و سرانجام او را از دو بند اتهامی تبرئه کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4558

به "احتمال دعوت از بولتون برای ادای شهادت علیه ترامپ در کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال دعوت از بولتون برای ادای شهادت علیه ترامپ در کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید