اجرای طرح آموزش های هنگام ازدواج از 2 هفته آینده

به گزارش مجله سایه، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: طرح آموزش های هنگام ازدواج از 2 هفته آینده در خراسان شمالی اجرا می گردد.

اجرای طرح آموزش های هنگام ازدواج از 2 هفته آینده

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در کمیته استانی برنامه همکاری مشترک بین دستگاهی آموزش و مشاوره هنگام ازدواج با اعلام این خبر گفت: استان خراسان شاقتصادی جزو بیست و چهارمین استان و چهل و ششمین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که از این طرح بهره مند می گردد.

سید حامد برکاتی از بهره مندی تمام استان های کشور از این طرح تا سرانجام امسال اطلاع داد و اضافه نمود: 64 دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم که تا سرانجام سال دانشگاه های باقیمانده نیز از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

وی با بیان این که این طرح در 428 مرکز در کشور اجرا می گردد، توضیح داد: بیش از 3 هزار مربی برای این طرح در نظر گرفته شده است که همه آن ها آموزش دیده یا در حال آموزش هستند.

برکاتی از تجربه 27 ساله در این زمینه اطلاع داد و شرح داد: طبق قانون، انجام آزمایش های ژنتیک هنگام ازدواج به منظور آنالیز ژنتیک طی سال های گذشته اجباری بود و آموزش های شش ساعته به عنوان یک پیوست در 4 محور در کنار برنامه قبلی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که زوجین چهار مبحث را در این طرح آموزش می بینند، گفت: زوجین در واقع، سلامت که اصول کلی آن تغذیه صحیح و شیوه زندگی سالم است را آموزش می بینند، در این دوره ها زوجین، سلامت جنسی، آموزش احکام ازدواج، روانشناسی و تعامل زوجین را آموزش می بینند که در تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق موثر است.

وی از اختصاص اعتبار 400 میلیارد ریالی برای این طرح طی یکسال اطلاع داد و اظهار داشت: طبق برآورد های صورت گرفته پیش بینی می گردد با اجرای این طرح از 20 تا 25 درصد طلاق ها پیشگیری خواهد شد.

برکاتی اظهار امیدواری کرد: با همکاری خوب دستگاه ها به نتایج مطلوب و دلخواهی در این زمینه خواهیم رسید و پایدار بودن منابع اقتصادی موفقیت این طرح را تضمین می نماید.

وی سواد رسانه را جزو موارد مهم برای زوجین گفت و اضافه نمود: آموزش جنسی خانواده ها را نیز در مراکز کلینیک های خانواده در سال های آینده خواهیم داشت.

مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شاقتصادی نیز گفت: این طرح در کل استان با عنوان ارتقای کلاس های مشاوره حین ازدواج به شش ساعت اجرا می گردد.

مریم پورآدینه اضافه نمود: افزایش آگاهی و دانش زوجین در ابتدای ازدواج نسبت به حقوق و وظایف خود و مهارت های ارتباطی زندگی مشترک از اهداف برگزاری این طرح به شمار می رود.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2142

به "اجرای طرح آموزش های هنگام ازدواج از 2 هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح آموزش های هنگام ازدواج از 2 هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید