اتهامات تکراری علیه ایران در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا

به گزارش مجله سایه، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش مداخله جویانه سالانه خود درباره شرایط حقوق بشر در دیگر کشورهای دنیا، بار دیگر اتهاماتی بی اساس را علیه ایران و دیگر کشورهای مخالف سیاست های کاخ سفید بیان کرد.

اتهامات تکراری علیه ایران در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گزارش سالانه خود درباره شرایط حقوق بشر در دنیا طی سال گذشته میلادی را منتشر کرد.

در این گزارش وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر با مطرح ساختن اتهاماتی تکراری، ایران را به نقض گسترده حقوق بشر در مواردی از قبیل حقوق زنان و اقلیت ها، حقوق همجنس طلبان و نیز سرکوب مخالفان متهم نموده است .

همان طور که انتظار می رفت، در این گزارش نیز مانند گزارش های قبلی وزارت امور خارجه آمریکا درباره شرایط حقوق بشر در دنیا، کشورهای مخالف سیاست های آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و نقض حقوق بشر توسط کشورهای متحد آمریکا در مقیاسی بسیار کوچکتر از واقعیت منعکس شده است.

اگرچه در این گزارش انتقاداتی از شرایط حقوق بشر در بعضی کشورهای متحد آمریکا از جمله عربستان سعودی نیز دیده می گردد، اما مطابق سال های گذشته کوشش شده است تا در حد امکان بر نقض حقوق بشر توسط حاکمان این کشورها سرپوش گذاشته گردد.

در مقابل، کشورهای مخالف سیاست های آمریکا به ویژه ایران، روسیه، کوبا و چین در گزارش اخیر وزارت امور خارجه آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و اتهامات مختلفی به آنها وارد شده است؛ رویه ای که البته در گزارش های پیشین وزارت امور خارجه آمریکا نیز وجود داشته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3110

به "اتهامات تکراری علیه ایران در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهامات تکراری علیه ایران در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید