اتحادیه اروپا 30 میلیون یورو به کلمبیا یاری می نماید

به گزارش مجله سایه، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، این اتحادیه قرار است مبلغ 30 میلیون یورو با هدف یاری به کلمبیا برای مواجهه با موج عظیمی از مهاجران ونزوئلایی یاری کند.

اتحادیه اروپا 30 میلیون یورو به کلمبیا یاری می نماید

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام نمود، این پول برای تأمین منابع مالی مورد احتیاج کلمبیا به منظور یاری به مهاجران ونزوئلایی است که به دلیل فقر و مسائل سیاسی و مالی این کشو را ترک گفته اند.

بیش از چهار میلیون ونزوئلایی در سال های اخیر از این کشور گریخته اند و کلمبیا یکی از کشورهایی است که مأمنی برای این افراد بوده؛ به طوری که بیش از 1.4 میلیون ونزوئلایی اکنون در این کشور ساکن هستند و اکثرا بی پول بوده و احتیاج شدیدی به خدمات بهداشتی و درمانی دارند.

موگرینی در جریان نشست خبری مشترک با ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا در بوگوتا گفت: خرسندم که اعلام کنم این مبلغ برای معین هویت و ادغام اجتماعی-مالی این افراد در نظر گرفته شده است. ما از اقدامات و کوشش های دولت و مقام های محلی کلمبیا برای ارائه شغل، کارآفرینی و ارائه مسکن به مهاجران و آوارگان حمایت می کنیم.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: این اتحادیه حدود 130 میلیون یورو به کشورهای منطقه داده تا به آنها برای تأمین منابع پشتیبانی از مهاجران یاری کند.

رئیس جمهوری کلمبیا نیز گفت: دولت بوگوتا و اتحادیه اروپا در اکتبر امسال میلادی درباره بحران مهاجران ونزوئلایی نشستی خواهند داشت و در آن نشست، قرار است منابع مالی بیشتری جمع آوری گردد.

در همین حال، ایالات متحده نیز اخیرا اعلام نموده که 120 میلیون دلار دیگر در قالب یاری های بشردوستانه به آمریکای لاتین اعطا می نماید تا با این بحران مهاجرتی روبه رو گردد.

برخلاف بسیاری از همسایگان کلمبیا، این کشور قوانین سخت مهاجرتی علیه ونزوئلایی ها اعمال ننموده و به جای آن، مهاجرانی را که به صورت غیررسمی وارد این کشور شده اند، تشویق می نماید تا خود را به مقام های کلمبیایی معرفی نموده و نامشان را ثبت نمایند تا به این ترتیب، بتوانند از خدمات اجتماعی بهره مند شوند.

رئیس جمهوری کلمبیا ماه گذشته میلادی اعلام نمود، کشورش به بیش از 24 هزار کودکی که از والدین ونزوئلایی در کلمبیا متولد شده اند، شهروندی اعطا نموده تا از بدون تبعیت بودنشان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 685

به "اتحادیه اروپا 30 میلیون یورو به کلمبیا یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا 30 میلیون یورو به کلمبیا یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید