آمارهای ضد و نقیض از دانشجویان مسموم علم و صنعت؛ 70 یا 150 نفر ، سرپرست امور دانشجویان تغییر کرد

به گزارش مجله سایه، رئیس مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد 70 نفر از دانشجویان در خوابگاه دانشگاه علم و صنعت به دلیل استفاده از غذای ناسالم دچار مسمومیت شدند.

آمارهای ضد و نقیض از دانشجویان مسموم علم و صنعت؛ 70 یا 150 نفر ، سرپرست امور دانشجویان تغییر کرد

به گزارش ایرنا، پیمان صابریان روز چهارشنبه با بیان اینکه این افراد شامگاه سه شنبه دچار مسمومیت شدند، گفت: این حادثه حدود ساعت 22 سه شنبه 23 مهر ماه به مرکز اورژانس تهران اعلام شد که سه دستگاه آمبولانس، 2 اتوبوس- آمبولانس و یک موتورلانس به محل خوابگاه دانشگاه علم و صنعت ایران اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی اورژانس به این افراد تا ساعت 8 صبح امروز ادامه داشت، افزود: این مسموم شدگان، آقا بودند که 59 نفر در محل درمان و 11 دانشجو نیز به بیمارستان های امام حسین(ع) و طالقانی منتقل شدند.

صابریان سن این دانشجویان مسموم شده را بین 25 تا 35 ساله گفت.

به گزارش خبرنگاران، در همین حال پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علم و صنعت ایران از تغییر سرپرست امور دانشجویان این دانشگاه خبر داد. ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت ایران روز چهارشنبه 24 مهر ماه 98، دکتر روزبه قوسی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع را به سمت مدیر امور دانشجویان این دانشگاه منصوب کرد.

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در حالی سرپرست امور دانشجویان این دانشگاه را در اولین فرصت پس از حادثه برای دانشجویان منصوب کرده است که درباره مسمومیت دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه، به ایرنا گفته است: حدود 25 تا 30 دانشجو به علت تب و لرز به بهداری دانشگاه مراجعه کردند، البته مسئولان بهداشتی دانشگاه این موضوع را رصد کردند. اما از آنجا که فقط یک خوابگاه دچار چنین مسئله ای شده، مسمومیت غذایی دانشجویان ثابت نشده است.

وی گفت: موضوع در حال رسیدگی است و مسئولان بهداشت دانشگاه و بهیاری در حال جمع آوری اطلاعات و رسیدن به نتیجه در این باره هستند. این احتمال هم وجود دارد که عامل مسمومیت، ویروس باشد؛ زیرا دانشجویانی که مشکل داشتند همه از یک خوابگاه بودند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه وضعیت بهداشت آشپزخانه دانشگاه و کارکنان آن کاملا رصد می شود، گفت: برای اینکه دلیل این اتفاق مشخص شود، هر احتمالی را رصد می کنیم. این در حالی است که در روز گذشته حدود 3 هزار غذا که جوجه کباب بود برای دانشجویان سرو شد و همان طور که گفتم حدود 30 نفر دچار تهوع و تب و لرز شدند. با این حال این موضوع در حال پیگیری است.

دبیر شورای صنفی این دانشگاه مدعی مسمومیت 150 دانشجو شده است. متن کامل اظهارات دبیر شورای صنفی را در لینک زیر بخوانیدک

  • دبیر شورای صنفی: آمار دانشجویان مسموم علم و صنعت به 150 نفر می رسد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1042

به "آمارهای ضد و نقیض از دانشجویان مسموم علم و صنعت؛ 70 یا 150 نفر ، سرپرست امور دانشجویان تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمارهای ضد و نقیض از دانشجویان مسموم علم و صنعت؛ 70 یا 150 نفر ، سرپرست امور دانشجویان تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید