200 رشته تحصیلی در دانشگاه کردستان ارائه می گردد

به گزارش مجله سایه، معاون آموزشی دانشگاه کردستان گفت: در حال حاضر 56 رشته در مقطع کارشناسی، 114 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 30 رشته در مقطع دکتری در دانشگاه کردستان ارائه می گردد.

200 رشته تحصیلی در دانشگاه کردستان ارائه می گردد

عادل سی و سه مرده، معاون آموزشی دانشگاه کردستان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: دستیابی به 2 درصد جمعیت دانشجویی یعنی متوسط سرانه جمعیت دانشجویی کشور از جمله معیار های معین جمعیت دانشجویی دانشگاه کردستان است.

معاون آموزشی دانشگاه کردستان اضافه کرد: متوسط تعداد دانشجوی کشور به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 4 هزار و 460 دانشجو است و سهم استان کردستان با فرض رسیدن به متوسط کشوری، 71 هزار و 360 نفر و سهم دانشگاه کردستان با فرض 18 درصد جمعیت دانشجویی استان، 12 هزار و 850 نفر دانشجو است.

سی و سه مرده اذعان کرد: از جمعیت 18 تا 24 ساله استان کردستان تا سال 1400 باید 154 هزار نفر دانشجو باشند. براساس این چشم انداز، 15 درصد دانشجویان باید در بخش دولتی اشتغال به تحصیل داشته باشند.

وی ادامه داد: ارائه دروس مجازی در ترم تابستانی، ارائه دروس مرتبط با اشتغال پذیری، ارائه بسته های تشویقی به دانشجویان برتر ورودی کارشناسی و کارشناسی ارشد، پیش بینی ارائه بسته تشویقی به دانشجویان برتر ورودی دکتری، برگزاری امتحانات یکنواخت دروس پایه، راه اندازی رشته های جدید در راستای احتیاج های منطقه و اعزام دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه های اروپایی، الکترونیکی کردن فرآیند های آموزشی دانشگاه، افزایش تعداد دانشجویان دکتری، فرصت مطالعاتی خارج و تقاضای افزایش این ظرفیت از فعالیت های حوزه آموزشی دانشگاه کردستان است.

معاون آموزشی دانشگاه کردستان با اشاره به وضعیت مطلوب تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان ابراز کرد: در حال حاضر به ازای هر 11 هزار و 30 دانشجو، 398 عضو هیئت علمی وجود دارد. در حالی که در وضعیت مطلوب به ازای هر 13 هزار دانشجو باید 518 عضو هیئت علمی داشته باشیم.

وی بر لزوم توسعه آموزش عالی در دانشگاه کردستان به عنوان تنها دانشگاه دولتی وابسته به وزارت علوم تاکید نمود و گفت: در حال حاضر 56 رشته در مقطع کارشناسی، 114 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 30 رشته در مقطع دکتری در این دانشگاه ارائه می گردد.

سی و سه مرده یادآور شد: در مقایسه با دانشگاه های استان های همجوار مانند دانشگاه رازی و بوعلی، تعداد رشته های دانشگاه کردستان در مقطع دکتری حدود یک سوم این دانشگاه ها است.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 788

به "200 رشته تحصیلی در دانشگاه کردستان ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 رشته تحصیلی در دانشگاه کردستان ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید