یک سازمان بین المللی هشدار داد: سوء استفاده عربستان از مسائل زنان برای سرپوش نهادن بر نقض فاحش حقوق بشر

به گزارش مجله سایه، سازمان بین المللی دیدبان حقوق بشر مقامات رژیم آل سعود را به بزک کردن چهره خود با اصلاحات صوری در امور زنان متهم کرد و خواستار آزادی فعالان زن عربستانی از زندان های این کشور شد.

یک سازمان بین المللی هشدار داد: سوء استفاده عربستان از مسائل زنان برای سرپوش نهادن بر نقض فاحش حقوق بشر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای بیان نمود: دولت عربستان سعودی از اصلاحات در مسائل حقوق زنان و ارائه برخی امتیازات به آنها در راستای گمراهی افکار عمومی از نقض فاحش حقوق بشر در این کشور استفاده می کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه آمده است: اجازه حق رانندگی و سفر بدون اذن ولی به زنان، باعث نمی شود که این واقعیت فراموش شود که همه افرادی که برای تحقق این تحولات تلاش کردند، همچنان پشت میله های زندان قرار دارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سازمان دیدبان حقوق بشر بر این مسئله تاکید کرده که ضرورت دارد مشارکت ها در نشست زنان گروه بیست (به میزبانی عربستان سعودی) با درک این حقیقت انجام شود که دولت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی همه فعالان در زمینه حقوق زنان را سرکوب کرده که یکی از آنها لجین الهذلول در کنار دهها فعال دیگر است. بازداشت این بانوان تنها چند هفته قبل از ارائه مجوز به زنان عربستانی برای رانندگی آزادانه رخ داده است.

این سازمان در بیانیه خود آورده است: لجین الهذلول که در مبارزه برای حق رانندگی زنان شناخته شده است، به مدت سه ماه پس از بازداشتش با جهان خارج هیچ ارتباطی نداشت و نزدیکان وی تاکید کرده اند که نیروهای امنیتی سعودی وی را با جریان برق، شلاق زدن و تجاوز جنسی مورد هتک حرمت و شکنجه قرار داده اند. همچنان که دیگر فعالان زن عربستانی نیز با هتک حرمت مشابه وی روبرو شده اند اما حتی یک نفر هم این نقض های آشکار را محکوم نکرده است.

در شرایطی که مقامات سعودی برخی از فعالان زن را آزاد کردند، اما فعالانی همچون لجین الهذلول، نسیمه الساده ، سمر بدوی و نوف عبدالعزیز که در سال 2018 بازداشت شده اند همچنان در زندانهای سعودی قرار دارند.

از طرف دیگر، فعالان زن آزاد شده نیز هر لحظه با خطر بازداشت مجدد و زندانی شدن در صورت نقض خط قرمز های دولت سعودی روبرو هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5766

به "یک سازمان بین المللی هشدار داد: سوء استفاده عربستان از مسائل زنان برای سرپوش نهادن بر نقض فاحش حقوق بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سازمان بین المللی هشدار داد: سوء استفاده عربستان از مسائل زنان برای سرپوش نهادن بر نقض فاحش حقوق بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید