کلنگ احداث نخستین مجتمع بوم گردی بین راهی تکاب به زمین زده شد

به گزارش مجله سایه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب از آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین مجتمع بوم گردی و اقامتی بین راهی تکاب در زمینی به مساحت شش هزار مترمربع، با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری خبر داد.

کلنگ احداث نخستین مجتمع بوم گردی بین راهی تکاب به زمین زده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی آذربایجان غربی، امیر مطلوبی امروز دوشنبه 12 خرداد 99 با اعلام این خبر گفت: این مجتمع بوم گردی و اقامتی بین راهی تکاب در ابتدای محور تکاب شاهین دژ با ظرفیت اقامت 60 هزار نفر در سال به مدت پنج ماه احداث خواهد شد.

او افزود: اعتبار لازم برای احداث این مجتمع با 20 میلیارد ریال سرمایه اولیه به صورت آورده شخصی و 40 میلیارد ریال تسهیلات دولتی تأمین خواهد شد و برای خرید زمین، محوطه سازی و آماده سازی فضا تا به امروز بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی تکاب مطرح نمود: این مجتمع شامل واحدهای اقامتی، تالار، رستوران، فروشگاه مواد غذایی، زمین بازی بچه ها، نمازخانه، کافی شاپ و سفره خانه سنتی، توقفگاه خودرو و بخش های مختلف خدماتی و رفاهی است که با بهره برداری از آن برای 30 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر دو هتل و هفت اقامتگاه بوم گردی در تکاب و بخش تخت سلیمان با ظرفیت 120 تخت فعالیت می کنند.

مطلوبی اظهار داشت: امیدواریم این گونه طرح ها به لحاظ جهانگردی و خدمات اسکان و اقامت و تنوع سلایق گسترش و توسعه پیدا کند، در راستای توسعه جهانگردی حمایت های لازم از سرمایه گذاران با اعطای تسهیلات انجام می شود.

تکاب با 81 هزار نفر جمعیت از شهرهای مهمان پذیر و جهانگردپذیر کشور است که با بیش از 170 اثر طبیعی، تاریخی و مناطق جهانگردی متعدد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و سالانه پذیرای 80 هزار تا 100 هزار جهانگرد داخلی و خارجی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4181

به "کلنگ احداث نخستین مجتمع بوم گردی بین راهی تکاب به زمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ احداث نخستین مجتمع بوم گردی بین راهی تکاب به زمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید