کرکوف: می توانیم به همه گیری کرونا در 2022 انتها دهیم

به گزارش مجله سایه، خبرگزاری خبرنگاران-ماریا ون کرکوف مدیر فنی سازمان بهداشت جهانی گفت: ما در 2022 می توانیم به همه گیری کووید 19 انتها دهیم.

کرکوف: می توانیم به همه گیری کرونا در 2022 انتها دهیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، ماریا ون کرکوف، مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت گفت: تعدادی از کشور ها اعلام نموده اند اومیکرون با سرعت زیادی در حال توسعه است. ما می دانیم اومیکرون در حال توسعه سریع است و در بعضی از کشور ها با سرعت بیش از دلتا در حال توسعه است. ما همچنان در روز های اولیه این سویه قرار داریم و کوشش می کنیم ببینیم چگونه این سویه در جوامع مختلف در حال سرایت است. در جمعیتی که موج دلتا را پشت سر گذاشتند، این ویروس در سطح پایین تری در حال توسعه است. در بعضی از کشور ها هم دلتا همچنان غالب و به صورت گسترده در حال توسعه است. ما در حال آنالیز سطوح مختلف ایمنی سازی در جوامع هستیم. ما هنوز تمام پاسخ ها را نمی دانیم، اما می بینیم اومیکرون در حال رشد سریع تر در کشور هایی است که در آنجا ها کشف شدند.

وی گفت: سال 2022، سالی است که ما می توانیم به همه گیری کووید 19 سرانجام دهیم. ما الان ابزار هایی داریم که می توانیم طیفی از بیماری های سخت را کنار بزنیم. ما می توانیم از بیماری و بستری شدن، بیماری های حاد، از افراد نیازمند به آی سی یو، از افرادی که در حال مرگ و میر هستند، بکاهیم. ما می توانیم از مرگ بر اثر کووید 19 جلوگیری کنیم. ما بعلاوه می توانیم از توسعه آن بکاهیم. ظهور اومیکرون که سویه تازه است موجب نگرانی است. اومیکرون تازهترین سویه است و اگر چرخه این ویروس ادامه یابد، سویه های بیشتری در راه خواهد بود. ما الان ابزار هایی در اختیار داریم. من واقعا به 2022 امیدوارم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10135

به "کرکوف: می توانیم به همه گیری کرونا در 2022 انتها دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرکوف: می توانیم به همه گیری کرونا در 2022 انتها دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید