کارمزد بلیت فروشی آنلاین اتوبوس، 2 درصد تعیین شد، اعتراض 3 شرکت آنلاین فروش بلیت

به گزارش مجله سایه، رییس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل مسافر کشور گفت: با هدف کاهش فشار از شرکت های حمل و نقلی، انجمن کارگروه ترمینال ها تصمیم گرفته است که شرکت های فروش آنلاین بلیت اتوبوس فقط می توانند با کارمزد 2 درصدی بلیت فروشی آنلاین داشته باشند.

کارمزد بلیت فروشی آنلاین اتوبوس، 2 درصد تعیین شد، اعتراض 3 شرکت آنلاین فروش بلیت

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، احمد نوذری درباره چرایی تصمیم اتحادیه برای کاهش کارمزد فروش آنلاین بلیت اتوبوس از5 درصد به 2 درصد اضافه کرد: در شرایطی که قیمت اتوبوس تا 10 میلیارد تومان افزایش یافته است و هزینه های شرکت های حمل و نقلی به شدت زیاد شده، شرکت های آنلاین فروش بلیت هم تا 5 درصد کارمزد از محل فروش بلیت از شرکت های حمل و نقلی دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: به همین خاطر کارگروه ترمینال غرب با هدف کنترل دریافت درصد های هنگفت از روی بلیت ها، جلسات متعددی را با شرکت های فروش آنلاین برگزار کرد که همین امروز- دوشنبه- 25 بهمن با حضور کننده سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده ای این جلسه مجددا درحال برگزاری است.

به گفته نوذری از هر بلیت اتوبوس، شرکت های فروش آنلاین تا 5 درصد سود دریافت می کنند که فشار زیادی را به شرکت های حمل و نقلی وارد می کند و بر این اساس در ابلاغیه تازه، تصمیم بر آن شد تا این کارمزد به 2 درصد کاهش پیدا کند.

وی توضیح داد: اکنون سه شرکت بزرگ فروش آنلاین بلیت اتوبوس با این ابلاغیه موافق هستند، اما برخی شرکت های فروش آنلاین سفر، از صبح امروز بلیت فروشی را قطع کرده اند.

رییس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل ونقل مسافر ادامه داد: به دلیل تقاضای بالای خرید اینترنتی بلیت اتوبوس، با 2 درصد کامزد هم سود مناسبی برای این پلتفرم ها می ماند، اما برخی شرکت ها با تصمیم کارگروه مخالف هستند.

گفتنی است که شرکت های اسنپ تریپ و مستربلیت و علی بابا که تا 70 درصد بازار فروش آنلاین بلیت اتوبوس را در اختیار دارند از امروز در هیچ مسیری از مبدا تهران بلیت اتوبوس نمی فروشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11203

به "کارمزد بلیت فروشی آنلاین اتوبوس، 2 درصد تعیین شد، اعتراض 3 شرکت آنلاین فروش بلیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمزد بلیت فروشی آنلاین اتوبوس، 2 درصد تعیین شد، اعتراض 3 شرکت آنلاین فروش بلیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید