کاربرد فرش آنتیک در منزل

به گزارش مجله سایه، فرش آنتیک یا قدیمی از آن دسته وسایلی است که اگر به نحو صحیحی مورد استفاده قرار گیرد، نمای بسیار زیبایی در خانه ایجاد کرده و به فضای اتاق عمق می بخشد. در این مطلب از ما، به چگونگی استفاده از فرش های آنتیک در طراحی دکوراسیون داخلی و دستیابی به یک طراحی به روز خواهیم پرداخت.

کاربرد فرش آنتیک در منزل

اندازه مناسب فرش

استفاده از فرش در جهت ایجاد توازن در محیط، امری اساسی تلقی می شود. استفاده از این المان با ابعاد مناسب، باعث ایجاد هارمونی در محیط شده و توازن لازم را از جهت زیبایی شناسی ایجاد می کند. در هنگام انتخاب آن توجه داشته باشید که سایز به گونه ای انتخاب شود که فرش با لبه دیوار فاصله داشته باشد.

استفاده از فرش در قسمت ورودی خانه

استفاده از انواع فرش، مانند نمونه های دستباف با ابعادی در حدود 3*5 یا 4*6 در قسمت ورودی خانه، باعث پخش رنگ در محیط خانه خواهد شد. استفاده از فرشی در این ابعاد در کنار تخت خواب نیز می تواند ایده خوبی باشد.

تلفیق طراحی سبک امروزی

برخلاف تصور بیشتر افراد، استفاده از فرش آنتیک و قدیمی در طراحی مدرن هیچ گونه ممنوعیتی ندارد. امروزه در بیشتر طراحی هایی که به سبک مدرن صورت می گیرد، از فرش های آنتیک استفاده می شود. جالب است بدانید که استفاده از وسایل آنتیک و قدیمی مانند فرش و ایجاد تلفیق میان عناصر جدید و قدیمی، روشی جالب برای پل زدن این دو سبک به یکدیگر می باشد. استفاده از یک مدل آنتیک می تواند نمادی از زیبایی شناسی در طراحی های مدرن و امروزی محسوب شود. تنها باید توجه داشته باشید که رنگ آن با رنگ دیگر وسایل به کار رفته در اتاق هماهنگی داشته باشد.

استفاده از فرش آنتیک در کنار مبلمان یا کاغذ دیواری طرح دار

استفاده از مدل ساده در فضای اتاقی که در آن از کاغذ دیواری یا مبلمان طرح دار استفاده شده، نمای زیبایی ایجاد می کند. اگر مدل مورد نظر نیز طرح دار می باشد، بهتر است از کاغذ دیواری و مبلمان ساده استفاده نمایید. با این کار، در اتاق توازن لازم برقرا خواهد شد. انجام این روش کنتراست زیبایی ایجاد کرده و باعث ایجاد هرج و مرج در اتاق نمی شود.

ایجاد تم با استفاده از یک رنگ ساده

هنگامی که قصد استفاده از فرش آنتیک در اتاق را دارید به رنگ های موجود در اتاق و فرش توجه نمایید. برقراری تاثیر دیداری ایده ای هوشمندانه در طراحی اتاق می باشد. برای مثال، استفاده از طرحی که از رنگ های آبی و قهوه ای تشکیل شده در اتاقی که در آن کارهای هنری و یا کوسن هایی با این رنگ به کار رفته است، از گزینه های منحصر بفرد برای طراحی داخلی به شمار می رود.

رنگرزی فرش

با رنگ کردن فرش و استفاده از رنگ های مورد علاقه خود می توانید آن خود را مدرنیته کنید. با انجام این روش، فرش خانه رنگ و رویی تازه گرفته و نقطه ای کانونی در اتاق به وجود می آورد. استفاده از طراحی مدرن در کنار ایده های شخصی باعث ایجاد نمای لوکس و زیبا در خانه می شود.

ست کردن وسایل منزل با فرش

استفاده از فرشی که از رنگ های آن در وسایل و مبلمان منزل استفاده شده باشد، از ایده های کاربردی در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. برای مثال می توانید از ترکیب مبلمان قهوه ای رنگ و فرشی که در آن از رنگ قهوه ای استفاده شده است، استفاده نمایید. اگر در آن از رنگ های خیره کننده استفاده شده و شما تمایل به استفاده از آن رنگ ها در طراحی دیوار یا وسایل بزرگ موجود در اتاق را ندارید، می توانید از آن رنگ در قسمت های کوچک تری مانند میز قهوه خوری یا وسایل تزئینی استفاده نمایید. با استفاده از این تاثیرگذاری واحد، این اطمینان برای شما فراهم خواهد شد که الگوهای قالی همچنان برجستگی و غالب بودن خود را حفظ کنند.

استفاده از فرش در فضاهای پر رفت و آمد

برای فضایی که رفت و آمد در آن زیاد است، بهتر است از فرش های طرح دار استفاده نمایید. استفاده از آن ها در چنین فضایی باعث می شود آسیب دیدگی های ناشی از رفت و آمد زیاد کم تر به چشم آید.

استفاده از فرش ایرانی در اتاق نشیمن

استفاده از یک فرش شرقی یا ایرانی در اتاق نشیمن از ایده هایی است که به زیباسازی فضا کمک شایانی می کند. استفاده از یک مدل مناسب در اتاق نشیمن باعث ایجاد نمای درخشنده در اتاق شده و زیبایی منحصر بفردی به آن می بخشد.

استفاده از رنگ های خنثی در کنار فرش

اگر در نظر دارید، فرشی که مورد استفاده قرا داده اید نمای بهتری داشته و بیش تر خود را نشان دهد، می توانید در کنار آن از رنگ های خنثی استفاده نمایید. استفاده از این روش نه تنها آن را به عنوان عنصری غالب در اتاق تبدیل می کند، بلکه از ایجاد هرج و مرج و شلوغی در اتاق نیز جلوگیری به عمل می آورد.

استفاده از فرش های کوچک

استفاده از یک فرش با ابعاد کوچک، در کنار تخت خواب از ایده های پرکاربرد در طراحی داخلی تلقی می شود. توجه داشته باشید که عرض آن باید از عرض تخت بزرگ تر باشد.

استفاده از رنگ های مشابه

اگر تمایل به استفاده از چند رنگ در طراحی داخلی اتاق ندارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک رنگ مشابه با آن چه که در فرش به کار رفته است برای رنگ آمیزی دیوارها می باشد. استفاده از این رنگ مشابه می توانددر زمان خرید مبلمان و وسایل دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. الگوهای به کار رفته در طراحی فرش می توانند به عنوان نمادی برای جلب توجه افراد به کار فرایند، اما با توجه به استفاده از رنگ مشابه در مبلمان و طراحی دیوارها، این الگوها نمای ملایم تری ایجاد خواهند کرد.

استفاده از فرش در کنار میز غذا خوری

اگر قصد دارید از فرش در زیر میز ناهارخوری استفاده نمایید، باید توجه داشته باشید که طول فرش شما باید بیشتر از طول میز ناهارخوری باشد. استفاده از این المان در این قسمت نه تنها باعث ایجاد زیبایی خواهد شد، بلکه راحتی در هنگام استفاده از میز غذاخوری را نیز در پی دارد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2090

به "کاربرد فرش آنتیک در منزل" امتیاز دهید

1 کاربر به "کاربرد فرش آنتیک در منزل" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد فرش آنتیک در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید