چگونه وای فای پرسرعت را از طبقه اول به طبقه چهارم ببریم؟

به گزارش مجله سایه، گاهی اوقات از دل یک پرسش خواننده سایت، یک مقاله بیرون می آید.

چگونه وای فای پرسرعت را از طبقه اول به طبقه چهارم ببریم؟

خواننده ای سوال نموده بود چگونه می توانم از طبقه چهارم یک ساختمان به وای فای در طبقه اول وصل شوم به طوری که سرعت اینترنت زیاد باشد؟

در واقع، مودم روتر ADSL او در طبقه اول ساختمان است ولی دوستی در طبقه چهارم زندگی می نماید که می خواهد به وای فای او وصل گردد. این دوست اکنون به وای فای طبقه اول وصل می گردد ولی بسیار ضعیف است.

بیشتر بخوانید: چگونه اینترنت را بدون افت سرعت از سالن به پای میز کارمان در اتاق خودمان بکشانیم؟

احتمالا این پرسش برای بسیاری از خوانندگان دیگر سایت شبکه چی هم در مقاطعی مطرح بوده است. مسئله، تقویت وای فای در مسافت های دورتر است.

اینکه چقدر می خواهید هزینه کنید و ساختمان محل سکونت چه ویژگی هایی از نظر آنتن دهی دارد و به شما چه امکاناتی می دهد؛ راه کارهای مختلفی می توان در پیش گرفت:

1- پاورلاین

همان طور که همه می دانیم؛ پاورلاین ها دستگاه هایی هستند که اطلاعات و اینترنت را بر بستر کابل های برق جابه جا می نمایند. شما می توانید از یک نقطه خانه اینترنت را به نقطه دیگری ببرید بدون اینکه کابل کشی کنید.

حالا، درباره مسئله ای که در بالا اشاره کردیم؛ اگر سیستم کابل کشی برق ساختمان ها به هم وصل باشد؛ می توان یک دستگاه پاورلاین در طبقه اول و کنار دست مودم روتر نصب کرد. یک کابل شبکه از مودم روتر به پاورلاین کشید و پاورلاین دوم را در طبقه چهارم قرار داد تا به اینترنت و وای فای پرسرعت رسید بدون هیچ گونه کابل کشی اضافی.

2- تقویت نماینده وای فای

برای دریافت امواج رادیویی قوی در فاصله های دورتر از مودم روتر یا روتر بی سیم، دستگاه های توسعه دهنده و تقویت نماینده وای فای که اصطلاحا اکستندر گفته می شوند؛ بسیار مفید و کاربردی هستند.

یک تقویت نماینده وای فای چند صد هزار تومان بیشتر نیست و شما با خرید و نصب در طبقه چهارم، همان وای فای را حتی با همان رمزعبور و نام کاربری و شبکه به صورت تقویت شده دریافت می کنید. این راه کار برای افرادی که تعداد دستگاه های کمی برای اتصال به اینترنت دارند؛ واقعا جواب می دهد.

3- مش وای فای

باید آنالیز کنید دقیقا فاصله شما در طبقه چهارم از مودم روتر چقدر است و آیا سیستم های مش وای فای قادر به پوشش دادن آن هستید یا خیر؟

در سیستم های مش وای فای، نود اصلی یا روتر را در طبقه اول قرار داده و نودهای فرعی می توانند در مسافت هایی دورتر باشند. مثلا، درباره مسئله مورد بحث، نود اصلی در طبقه اول قرار می گیرد و یکی از روترهای فرعی و تقویت نماینده در طبقه چهارم نصب می گردد.

4- روترهای بی سیم پرقدرت

تعویض مودم روتر طبقه اول و تبدیل آن به یک مودم روتر قوی تر یا نصب یک روتر بی سیم پرقدرت کنار دست آن هم می تواند امواج قوی تری در محیط پخش کند که در نتیجه آن فردی در فاصله دورتر، امواج وای فای بهتری دریافت کند.

روترهای پرقدرت امروزی که دو بانده یا سه بانده هستند و از آنتن های بیشتری سود می برند؛ قدرت سیگنال دهی بسیار بالایی هم داشته و پوشش دهی وای فای بالاتری دارند که قابل قیاس با مودم روترهای قدیمی و معمولی نیست.

گاهی یک روتر بی سیم امروزی می تواند کل ساختمان را زیر پوشش وای فای ببرد.

هزینه و راه کار نهایی

خوب، کدام راه کار مناسب تر یا ارزان تر است؟ واقعا نمی گردد با قطعیت روی یک راه کار دست گذاشت و به پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

به نظر می رسد خرید یک اکستندر یا تقویت نماینده وای فای و نصب در طبقه چهارم شاید ارزان تری و راحت تری راه کار باشد. اگر ساکنان طبقه اول موافق هستند؛ خرید یک روتر بی سیم پر قدرت می تواند انتخاب بعدی باشد که البته چندان ارزان قیمت نیست. یک روتر بی سیم امروزی حداقل 2 میلیون تومان قیمت دارد.

راه کارهای مش وای فای و پاورلاین باید در محل آنالیز شوند و نباید بی مطالعه سراغ شان رفت چون ممکن است جواب ندهند.

روتر بی سیم را باید به اتاق خواب خودمان ببریم یا در آشپزخانه نصب کنیم؟ در اتاق نشیمن و سالن بهتر آنتن دهی می نماید یا در کنار…

کاربران زیادی از کاهش سرعت وای فای در بعضی زمان های روز شاکی هستند. غالبا هم این زمان ها تصادفی هستند و نمی توان برای آن ها الگوریتم خاصی پیدا…

اگر یک مودم روتر یا روتر بی سیم امروزی و جدید خریده باشید یا حتی دنبال یک روتر جدید در بازار رفته باشید؛ شاید شنیدید که…

این دقیقا یک مشکل یکی از خوانندگان محترم و عزیز سایت شبکه چی بود و احتمالا مشکل بسیاری از کاربران خانگی دیگر است. مودم روتر در…

قابلیت هات اسپات گوشی ها باعث شده همواره و در هر لحظه به اینترنت دسترسی داشته باشیم و سریعا اینترنت موبایل را روی دستگاه های دیگری مانند لپ تاپ،…

تی پی لینک RE220 محصول اکستندر یا توسعه دهنده وای فای جدیدی از این شرکت است که می تواند هر دو فرکانس رادیویی وای فای را تقویت کند. این اکستندر در رده…

گاهی اوقات یک تلویزیون 4K و هوشمند، روتر جدید دو بانده، کنسول بازی ایکس باکس یا نینتندو سوییچ و حتی شاید سرویس اینترنت پر سرعتی…

اگر شما یک روتر دوبانده AC در خانه دارید ولی هنوز احساس می کنید بعضی نقاط آنتن دهی و وای فای خوبی نیست؛ چاره ای جز حرید یک توسعه دهنده…

منبع: شبکه چی
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2049

به "چگونه وای فای پرسرعت را از طبقه اول به طبقه چهارم ببریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه وای فای پرسرعت را از طبقه اول به طبقه چهارم ببریم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه وای فای پرسرعت را از طبقه اول به طبقه چهارم ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید