پیشرفت های بزرگ دوربین در آیفون 17 پرو و 19 پرو

به گزارش مجله سایه، ما شنیده ایم که دوربین آیفون 16 پرو، به ویژه لنز تله فوتو، تغییرات زیادی خواهد داشت. انتظار می رود آیفون 16 پرو به لنز تتراپریسم (tetraprism) با زوم اپتیکال 5 برابر مجهز شود. اما به نظر می رسد سال آینده ارتقاهای جدی تری رخ خواهد داد.

پیشرفت های بزرگ دوربین در آیفون 17 پرو و 19 پرو

در یک پست نو در وبلاگ Medium، تحلیلگر مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo) جزئیات برخی از ارتقاهای احتمالی را که در چند سال آینده به آیفون ها اضافه خواهند شد، بررسی کرده استاو شایعات مربوط به موجودیت لنز تتراپریسم در آیفون 16 پرو را تکرار کرده و همچنین درباره تغییرات این لنز از سال 2025، در آیفون های 17 تا 19 صحبت کرده است.

ارتقاهای احتمالی آیفون 17 پرو

کو ادعا می کند که مدل آیفون 17 پرو پیشرفته ممکن است نسخه بهبودیافته ای از لنز تتراپریسم داشته باشد. این ارتقاها شامل یک حسگر بزرگ تر 1/2.6 اینچ و رزولوشن 48 مگاپیکسل خواهد بود، که نسبت به لنز تتراپریسم 12 مگاپیکسل با حسگر 1/3.1 اینچ در آیفون 16 پرو، پیشرفت چشمگیری محسوب می شود. این لنز همچنین طراحی نوی خواهد داشت که باعث کاهش ارتفاع دوربین می شود.

تغییرات در آیفون 18 و 19 پرو

کو مطمئن نیست که آیا این ارتقا فقط برای آیفون 17 پرو مکس خواهد بود، اما اگر چنین باشد، پیش بینی می کند که آیفون 18 پرو سال بعد این ارتقا را دریافت خواهد کرد. کو معتقد است که ارتقاهای قابل توجهی در لنز تتراپریسم تا سال 2027 و با عرضه سری آیفون 19 دیده نخواهد شد.

لنز تتراپریسم چیست؟

تتراپریسم یک ساختار شیشه ای تاخورده است که زیر لنز اصلی دوربین قرار می گیرد و نور را چهار بار منعکس می کند. این طراحی اجازه می دهد نور در همان فضای محدود بیشتر سفر کند و در نتیجه طول کانونی نوی بدون افزایش حجم کلی گوشی حاصل شود. از سال 2017 در دوربین های تلفن هوشمند استفاده می شود.

چالش های تولید و نامگذاری

کو اشاره می کند که اضافه کردن تعداد منشورها به لنز تتراپریسم برای افزایش زوم اپتیکال، پیچیدگی طراحی را افزایش می دهد و نیاز به منشورهای کوچکتری خواهد داشت. با توجه به مسائل تولید لنزهای تتراپریسم برای آیفون 15 پرو مکس، اپل ممکن است این راهکار را انتخاب نکند، مگر اینکه ضرورت داشته باشد. همچنین، اگر تعداد منشورها افزایش یابد، دیگر نمی توان آن را لنز تتراپریسم نامید و اپل باید نام نوی برای آن انتخاب کند.

ارتقاهای احتمالی دوربین آیفون 16 پرو

اگر قصد خرید آیفون 16 پرو یا آیفون 16 پرو مکس را دارید، همچنان می توانید به ارتقاهای دوربین امیدوار باشید. انتظار می رود آیفون 16 پرو با لنز تتراپریسم و زوم اپتیکال 5 برابر عرضه شود. همچنین ممکن است یک دوربین فوق عریض (ultrawide) 48 مگاپیکسلی برای هر دو مدل پرو معرفی شود. آیفون 16 پرو مکس ممکن است حسگری بزرگتر به اندازه 1/1.4 اینچ داشته باشد که نور بیشتری را جذب می کند و عملکرد کلی دوربین را بهبود می بخشد. طول کانونی 300 میلی متری نیز ممکن است اضافه شود.

همه این تغییرات و ارتقاها در رویداد ماه سپتامبر اپل، زمانی که سری آیفون 16 به همراه سایر محصولات پاییزی اپل معرفی می شوند، به طور رسمی اعلام خواهند شد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 تیر 1403 بروزرسانی: 24 تیر 1403 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 16762

به "پیشرفت های بزرگ دوربین در آیفون 17 پرو و 19 پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت های بزرگ دوربین در آیفون 17 پرو و 19 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید