پیروزی ترودو در انتخابات کانادا با یک دولت اقلیت

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران آنلاین:نتایج رسمی انتخابات نشان داد که نخست وزیر کانادا در راس قدرت باقی خواهد ماند اما این بار با یک دولت اقلیت که نیازمند حمایت یک حزب چپ گرای کوچک تر است.

پیروزی ترودو در انتخابات کانادا با یک دولت اقلیت

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نتایج انتخابات کانادا نشان داد: حزب لیبرال جاستین ترودو 156 کرسی از 338 کرسی مجلس را از آن خود کردند. اگرجه آنها پیروز به کسب اکثریت کرسی های مجلس شده اند اما نتوانستند 170 کرسی لازم برای تشکیل دولت اکثریت را به دست آورند. با این حال ترودو برای دومین بار راهنمایی دولت کانادا را برعهده خواهد داشت.

به دنبال اعلام این نتایج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سه شنبه 30 مهر این پیروزی را به جاستین ترودو تبریک گفت.

او در توییتر نوشت: تبریک به جاستین ترودو به خاطر پیروزی بزرگی که با مبارزه ای سخت آن را به دست آورد. کانادا از این پیروزی سود کرد. من به دنبال همکاری با شما برای بهبود کشورهای مان هستم.

ترودو که در سال 2015 میلادی به عنوان یک چهره کاریزماتیک زمام امور کانادا را به دست گرفت اخیرا به خاطر عکس های قدیمی اش که در آن چهره خود را سیاه نموده بود و همچنین نحوه رسیدگی اش به پرونده فساد یک شرکت، شاهد کاهش محبوبیت اش بود.

او در حال حاضر باید برای پیشبرد لوایح و قوانین در مجلس به حزب دموکراتیک جدید تکیه کند. اگرچه حزب دموکراتیک جدید شب ناامیدکننده ای داشت چرا که تعداد کرسی هایش نسبت به کرسی هایی که در انتخابات 2015 میلادی به دست آورده بود کاهش یافته اما این حزب می تواند بر دولت آینده ترودو نفوذ چشم گیری داشته باشند.

جان مانلی، یکی از وزرای دارایی سابق کانادا از حزب لیبرال که در حال حاضر در بخش خصوصی فعالیت می نماید، گفت: به نظر من یک دولت لیبرال تحت حمایت حزب دموکراتیک جدید احتمالا به جناح چپ بیشتر گرایش خواهد داشت.

دولت های اقلیت در کانادا به ندرت بیش از دو سال یا یک سال و نیم در راس قدرت مانده اند.

براساس نتایج رسمی انتخابات، محافظه کاران توانستند 121 کرسی را به دست آورند.

ترودوی 47 ساله در مرحله نهایی این مبارزات انتخاباتی از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت شد و به عنوان یکی از آخرین رهبران ترقی خواه باقی مانده در بین دموکراسی های بزرگ دنیا تلقی می گردد. اما او باید بر حس ناکامی و ناامیدی مردم نسبت به دولت اش غلبه کند.

ترودو ظرف چهار سال گذشته اقدام های زیادی انجام داده است. به عنوان نمونه، در شرایطی که آمریکا و بسیاری از کشورهای درهای خود را بر روی مهاجران بسته اند، او حاضر به پذیرش مهاجران شد.

افزون بر آن، کوشش های او در زمینه دفاع از محیط زیست نیز از جمله مواردی بوده که باعث محبوبیت ترودو شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 720

به "پیروزی ترودو در انتخابات کانادا با یک دولت اقلیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی ترودو در انتخابات کانادا با یک دولت اقلیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید