پکیج های آپارتمانی منجر به مسمومیت می گردد

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران: رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت گفت که استفاده از پکیج در آپارتمان ها بدلیل مصرف زیاد اکسیژن می تواند منجر به بروز انواع مسمومیت ها در ساکنان منازل گردد.

پکیج های آپارتمانی منجر به مسمومیت می گردد

جهت دریافت خدمات خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، رضا عزتیان رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت گفت: استفاده از پکیج در آپارتمان ها بدلیل مصرف زیاد اکسیژن می تواند منجر به بروز انواع مسمومیت ها در ساکنان منازل گردد.

وی اضافه کرد: پکیج ها با مصرف زیاد انرژی، ظرفیت بالایی برای فراوری گرما دارند به همین دلیل مقادیری بیش از آنکه محیط خانه لازم دارد، گرما فراوری می نمایند و سوخت و اکسیژن زیادی مصرف می نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه الگوی مصرف مشخصی برای گرمای محیط های خانگی وجود ندارد، شرح داد: با استفاده از این پکیج ها، محیط خانه آن قدر گرم است که حتی در زمستان، افراد خانه مجبورند پنجره را باز نمایند به همین دلیل طیفی از حالت های گرما و سرما در خانه ایجاد می گردد که از نظر بهداشتی مناسب نیست.

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت، استرس های گرمایی را نتیجه کمبود اکسیژن و گرمای بیش از حد خانه عنوان نمود و اضافه کرد: کلافگی، خواب آلودگی و انواع مسمومیت هایی که ناشی از کمبود اکسیژن است می تواند در نتیجه گرمای بیش از حد خانه و کمبود اکسیژن ناشی از استفاده از پکیج ها ایجاد گردد.

عزتیان بحث ایمنی این وسایل گرمایشی را نیز مهم دانست و گفت: معمولاً در آپارتمان های کوچک، تجمع سایر وسایل خانه در کنار پکیج ها می تواند امکان بروز حوادث مختلف مانند آتش سوزی و نظایر آن را فراهم کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اداره بهداشت و سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تعاملی با سازمان نظام مهندسی در خصوص ایمنی پکیج ها و خطراتی که ممکن است سلامت افراد را تهدید کند داشته است، گفت: بسترهای لازم برای تعامل در این زمینه وجود دارد، اما هنوز تعامل جدی در این زمینه انجام نشده است.

عزتیان در خاتمه توصیه کرد: ورود هر نوع وسیله گرمایشی می بایست همراه با دادن آگاهی و آموزش موارد خطر به مردم باشد و هر وسیله حتی اگر مفید باشد در صورتی که نکات ایمنی آن رعایت نگردد می تواند پیامدهای سوئی به همراه داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2499

به "پکیج های آپارتمانی منجر به مسمومیت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکیج های آپارتمانی منجر به مسمومیت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید