پلی نزی، تکه ای از بهشت روی زمین

به گزارش مجله سایه، گردشگری مهمترین منبع درآمد مجموعه جزایر پلی نزی فرانسه است. جزایری که خارج از خاک فرانسه قرار دارند، اما تحت حاکمیت این کشور اداره می شوند. گردشگران بسیاری در فصل سفر به این جزایر با پروازهای بیست ساعته و اقیانوس نوردی های چند روزه می رسند به جزایری رویایی تا زندگی را به شیوه دیگری در دنیایی رویایی تجربه نمایند. پلی نزی فرانسه از 118 جزیره تشکیل شده که 67 جزیره آن قابل سکونت است.

پلی نزی، تکه ای از بهشت روی زمین

هتل های دریایی، غواصی در اقیانوس، تفریحات آبی و قدم زدن در آرامش ناب ساحل و مرموزی جذاب جنگل تنها بخشی از تجربه هایی است که گردشگران در سفر به این منطقه از جهان تجربه می نمایند. هوآهینه، یکی از عجیب ترین نقاط جهان و یکی از زیباترین جزایر پلی نزی محسوب می گردد. این جزیره بین گردشگران با پدیده اشعه سبز شهرت دارد. در این جزیره پیش از غروب خورشید، فعل و انفعالاتی اتفاق می افتد و اشعه های خورشید به شکلی خاص در آسمان شکسته می شوند که شعاعی از رنگ سبز ایجاد می گردد. این پدیده در چند نقطه دیگر جهان هم اتفاق می افتد، اما هو آهینه یکی از مشهورترین و زیباترین این مناطق است.

پلی نزی در کنار تمام جاذبه های طبیعی منحصر به فردی که دارد، یادآور نام های مشهوری هم هست. در میان جزایر اقیانوس آرام که مالکان شخصی دارند، نام پلی نزی با مارلون براندو بازیگر سرشناس هالیوود گره خورده است. او یکی از کسانی است که جزیره ای در پلی نزی فرانسه به نام او سند خورده است. براندو زمانی که در فیلم شورش در کشتی بونتی بازی می کرد با پلی نزی فرانسه آشنا شد و این آشنایی بود که باعث شد تا بعد از اتمام پروژه فیلمبرداری این فیلم که در یکی از جزایر پلی نزی انجام می شد، یک جزیره شخصی در پلی نزی خریداری کند، جزیره ای که در حال حاضر با نام او میزبان گردشگران است. او بعدها اظهار داشت در طول فیلمبرداری فیلمش در این جزیره عاشق باغ ها و آرامش محض این نقطه از جهان شده و آن را با لقب تکه ای از بهشت روی زمین معرفی کرد، لقبی که هنوز هم برای پلی نزی استفاده می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 609

به "پلی نزی، تکه ای از بهشت روی زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی نزی، تکه ای از بهشت روی زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید