ویدئو ، لحظه افتتاح نخستین فروشگاه عرضه کالاهای ایرانی در ونزوئلا

به گزارش مجله سایه، نخستین فروشگاه عرضه کالاهای مصرفی ساخت ایران موسوم به مگاسیس در شهر کاراکاس پایتخت جمهوری بولیواری ونزوئلا افتتاح شد.

ویدئو ، لحظه افتتاح نخستین فروشگاه عرضه کالاهای ایرانی در ونزوئلا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فروشگاه مگاسیس با مساحتی بالغ بر 20 هزار متر مربع بیش از 2500 قلم انواع کالاهای کاملا ایرانی شامل مواد غذایی؛ پوشاک؛ مواد سلولزی؛ انواع شوینده ها؛ مواد پلاستیکی و یکبار مصرف؛ انواع آجیل و تنقلات، تراکتور و ... را جهت عرضه و فروش در خود جای داده است.این فروشگاه توسط سازمان اتکا راه اندازی شده است.

همزمان با افتتاح و شروع فعالیت فروشگاه مگاسیس درخواست های متنوعی از سوی تجار و بازرگانان این کشور جهت تامین کالاهای ایرانی نظیر انواع مصالح ساختمانی؛ تجهیزات کشاورزی و معدنی؛ دارو؛ تجهیزات و لوازم پزشکی؛ خودروهای ارزان قیمت و قطعات یدکی مربوطه؛ تراکتور؛ باتری های خودرویی؛ ابزار یراق؛ شیرآلات و ... انجام شده که بر همین اساس سازمان اتکا از کلیه فراوری و صادر کنندگان ایرانی برای فروش کالا به سازمان اتکا ویاحضور مستقیم جهت عرضه در فروشگاه اتکا و یا ایجاد نمایندگی فروش محصولات خود دعوت به عمل می آورد.

فروش انواع کالاهای مصرفی و صنعتی ساخت ایران غالبا با ارزهای رایج بین المللی صورت می گیرد که انتظار می رود کلیه فراوری کنندگان با استفاده از فرصت تجاری و بازرگانی ایجاد شده توسط سازمان اتکا ضمن اشتغال زایی و افزایش صادرات از درآمد ارزی وسود آوری قابل قبولی برخوردار شوند.

بلومبرگ در گزارشی در این خصوص نوشت: روز گذشته یک فروشگاه عظیم ایران در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، شروع به کار کرد.

اگر چه در نگاه اول این مسأله از ارزش پایین خبری برخوردار است، اما با توجه به اینکه این فروشگاه از یک طرف به تجهیزات مدرن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برخوردار است و از طرف دیگر یکی از گام های کاربردی برای بی اثر کردن تحریم های آمریکا علیه کاراکاس به شمار می رود بسیار حائز اهمیت است.

در ورودی این فروشگاه تجهیزاتی شبیه آنچه در فرودگاه ها شاهد آن هستیم کار گذاشته شده و دستگاهی وجود دارد که دمای بدن مشتریان را در هنگام ورود اسکن نموده و اندازه می گیرد. از طرف دیگر مواد ضدعفونی کننده هم به بدن مشتریان اسپری می نماید.

فروشگاه مگاسیس، انبار بسیار عظیمی در شرق کاراکاس دارد و همه چیز از تایر گرفته تا تراکتور و مواد خوراکی در آن عرضه می گردد. نکته اینجاست که کالاهای عرضه شده در این فروشگاه با لیبل فارسی و انگلیسی در دسترس مشتریان قرار گرفته، اما لیبل اسپانیایی زبان مردم ونزوئلا است در بیشتر کالاها به چشم نمی خورد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4751

به "ویدئو ، لحظه افتتاح نخستین فروشگاه عرضه کالاهای ایرانی در ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو ، لحظه افتتاح نخستین فروشگاه عرضه کالاهای ایرانی در ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید