نخستین واکسن زیکا برای بارداران پیروز عمل کرد

به گزارش مجله سایه، براساس یک مطالعه جدید، یک واکسن آزمایشگاهی علیه ویروس زیکا باعث کاهش میزان ویروس در یک نوع میمون باردار و بهبود نتایج جنین شد.

نخستین واکسن زیکا برای بارداران پیروز عمل کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، براساس مطالعه ای که روز چهارشنبه در ژورنال Science Translational Medicine منتشر شد، یک واکسن آزمایشگاهی علیه ویروس زیکا باعث کاهش میزان ویروس در ماکاهای رزس باردار و بهبود نتایج جنین شد.

این مطالعه نخستین آزمایش واکسن زیکا است که قبل از آغاز بارداری با قرار دریافت در معرض ویروس در دوران بارداری داده شده است، از یک سناریوی در دنیای واقعی که در آن زنان می توانند ماه ها یا سالها قبل از بارداری واکسینه شوند، تقلید شده است.

دانشمندان موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی ایالات متحده قبل از بارداری 13 میمون ماده را با VRC5283، واکسن آزمایشی زیکا واکسینه کردند؛ سپس آنها را در فواصل زمانی که سه ماهه اول و دوم را در معرض ویروس این بیماری قرار دادند.

میمون های ماده واکسینه شده ویروس کمتری در خون خود داشتند و ویروس برای مدت زمان کمتری پس از قرار دریافت در معرض واکسن زنده مانده بود؛ همچنین، دو حیوان واکسینه نشده در اوایل بارداری، جنین خود را از دست داده بودند درحالیکه در گروه واکسینه شده ها هیچ خطری برای جنین وجود نداشت.

در خاتمه بارداری، 11 از 12 جنین در گروه کنترل واکسینه نشده، ویروس زیکا قابل تشخیص را داشتند و

این نشان می دهد که آنتی بادی های ضد ویروس Zika در حیوانات مادری واکسینه شده با محافظت در برابر ویروس ارتباط دارند.

نتایج حاصل از این مطالعات حیوانی می تواند به حمایت از پرونده برای تأیید واکسن یاری کند، در حالی که آزمایشات بالینی دیگری برای معین اثربخشی آن ضروری است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2260

به "نخستین واکسن زیکا برای بارداران پیروز عمل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین واکسن زیکا برای بارداران پیروز عمل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید