ممنوعیت ورود مسافران به واحدهای اقامتی استان آذربایجان شرقی

به گزارش مجله سایه، احمد حمزه زاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی درخصوص شرایط گردشگری این استان در روزهایی که عموم جامعه با شیوع ویروس کرونا دست وپنجه نرم می نماید، گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، تمام موزه ها، سایت های تاریخی و اماکن گردشگری تا سرانجام تعطیلات نوروز تعطیل هستند.

ممنوعیت ورود مسافران به واحدهای اقامتی استان آذربایجان شرقی

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

او در ادامه از ایجاد محدودیت اسکان در واحدهای اقامتی استان آذربایجان شرقی اطلاع داد و گفت: واحدهای اقامتی که نتوانستند پروتکل های وزارت بهداشت را رعایت نمایند به صورت خودخواسته و با همکاری اداره میراث و گردشگری استان تعطیل کردند. تعداد محدودی از هتل ها که می توانند پروتکل های بهداشت را رعایت نمایند، باز هستند. البته این تعداد از هتل ها نیز با ظرفیت حدود 10 درصد فعال هستند و در واقع می توان گفت تمام طبقات آنها به جز ظرفیت اندکی از اتاق ها تعطیل هستند.

معاون گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به این که ستاد کرونا در استان محدودیت های سفر به آذربایجان شرقی را اعلام نموده است، گفت: بنابر توصیه ها و ابلاغیه های اجرا شده، پذیرش مسافران در استان ممنوع است و دلیل باز بودن ظرفیت اندکی از هتل ها آن است که تعدادی از مسافران آن ها از چند ماه پیش به دلیل انجام کارهای اداری یا تهیه تجهیز کارخانه ها در هتل ها اسکان یافته اند و احتیاج است تا سرانجام خدمت رسانی شان در استان باقی بمانند.

حمزه زاده در مورد پذیرش مسافران جدید توسط هتل های استان آذربایجان شرقی گفت: اگر مسافری بنابر اضطرار ناچار به سفر گردد، هتل ها در همان ظرفیت اندکی که برای پذیرش آن ها وجود دارد آن مسافر را پذیرش می نمایند. ضمن آنکه تمام مبادی ورودی استان کنترل می گردد و ممنوعیت ورود مسافران وجود دارد. اگر به مسافری اجازه داده گردد که به استان وارد گردد قطعا اجازه های لازم برای اقامت نیز در اختیار خواهد داشت. هر یک از واحدهای اقامتی که نتواند پروتکل های بهداشت را رعایت کند، پلمپ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تمام هتل های استان آذربایجان شرقی مبالغ کنسل و لغو شدن اقامت ها را بدون کسر هزینه به مسافران پس داده اند، گفت: هر مسافری که در این خصوص شکایتی داشته باشد ما پیگیر خواهیم بود. کمیته نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد خدمات سفر در طول تعطیلات نوروز فعال است و مرکز دائمی آن در خانه حیدرزاده پاسخگویی مراجعان خواهد بود.

به گفته معاون گردشگری استان آذربایجان شرقی، تعداد خانه مسافرهایی که در تبریز فعال بودند، اندک است ضمن آن که فعالیت آن ها لغو شده است. در این میان کمیته نظارت در حال آنالیز فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز و خانه های استیجاری است و تا به امروز چند مورد شناسایی شده است که با اخطار جمع آوری شدند. عموم جامعه می توانند با شماره گیری 09629 سامانه ملی رسیدگی به شکایات تماس بگیرند و موارد فعالیت غیرمجاز واحدهای اقامتی را عنوان نمایند.

ایلنا

منبع: گردشبان
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3372

به "ممنوعیت ورود مسافران به واحدهای اقامتی استان آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت ورود مسافران به واحدهای اقامتی استان آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید