مایکروسافت دیگر از این ویندوزها پشتیبانی نمی کند

به گزارش مجله سایه، مایکروسافت هر سال از محصولات و سرویس های مختلفی رونمایی می نماید و هر سال هم پشتیبانی از یک سری از آن ها را متوقف می نماید. در این مطلب هم با مورد دوم سر و کار داریم و می خواهیم نسخه های مختلف ویندوز 10 را که دیگر قرار نیست از آن ها پشتیبانی گردد در اختیار شما قرار دهیم.

مایکروسافت دیگر از این ویندوزها پشتیبانی نمی کند

ویندوز در حال حاضر اصلی ترین محصول مایکروسافت به شمار میرود که تقریبا می توان گفت بیش از 80٪ کاربران دنیا از این سیستم عامل روی سیستم های رومیزی خود استفاده می نمایند. شرکت آمریکایی در طراحی ویندوز عملکردی استثنائی داشت، اما با ورود ویندوز 8، اندکی اوضاع تغییر کرد، چرا که این سیستم عامل به آن خوبی که باید نبود. شرکت سپس ویندوز 8.1 را عرضه کرد اما همه برای ویندوز 7 دلتنگی می کردند. مایکروسافت تصمیم گرفت یک ویندوز نو را با قابلیت های مجذوب کننده ویندوز 7 طراحی کند که نتیجه، ویندوز 10 شد. سیستم عاملی که شاید ویندوز موبایل را نابود کرد اما در کامپیوترها توانست بعد از یکی دو سال، جایگاه خود را در نزد کاربران بدست بیاورد.

حالا اما با رونمایی از ویندوز 11، وقت آن رسیده که دیگر با یک سری از نسخه های قدیمی ویندوز 10 خداحافظی کنیم. اگرچه مایکروسافت قول داده از ویندوز 10 تا سال 2025 به صورت کامل پشتیبانی کند اما قرار نیست این پشتیبانی برای تمام نسخه های این ویندوز باشد. شما می توانید فهرست ویندوزهایی را که از امروز به بعد دیگر آپدیت نوی دریافت نمی نمایند را در زیر مشاهده کنید.

ویندوز 10 Home و پرو، نسخه 20H2

از امروز به بعد، تمام نسخه های یادشده ویندوز 10 20H2 رسما از فهرست پشتیبانی مایکروسافت خارج می شوند. اگر از این ویندوزها استفاده می کنید و دریافت آپدیت بسیار برایتان مهم است، پیشنهاد می گردد به سراغ نسخه های نوتر بروید. خبر خوب این است که فرایند آپدیت بسیار آسان خواهد بود، چون در طول این 18 ماهی که از عمر ویندوز 10 نسخه 20H2 می گذرد، آپدیت سنگینی برای آن عرضه نشده این یعنی آپدیت به نسخه 21H2 فقط قرار است چند دقیقه طول بکشد. گفتنی است کاربران نسخه Enterprise یا همان سازمانی، همچنان آپدیت دریافت می نمایند.

ویندوز 10 Enterprise و Education نسخه 1909

ویندوز 10 نسخه 1909 یکی از قدیمی ترین نسخه های ویندوز است که چرخه 30 ماهه آپدیت خود را هم که برای محصولات سازمانی در نظر گرفته می گردد، گذرانده و به انتها عمر خود نزدیک شده است. با آپدیت نو، کاربران می توانند نسخه 20H2 یا نوتر را روی سیستم خود نصب نموده و حداقل یک سال دیگر هم آپدیت دریافت نمایند. این آپدیت هم خیلی سنگین نخواهد بود چون تفاوت بین نسخه های مختلف ویندوز 10 آنقدرها زیاد نیست.

مایکروسافت به تازگی سیاست آپدیت محصولاتش را در ویندوز 11 تغییر داده است. در حال حاضر اگر از کاربران عادی ویندوز 10 باشید، 18 ماه و اگر از نسخه های سازمانی استفاده می کنید، 30 ماه از سوی شرکت پشتیبانی خواهید شد، در حالی که این اندازه برای کاربرانی که از ویندوز 11 استفاده می نمایند به 24 و 36 ماه افزایش پیدا می نماید.

گفتنی است اتمام پشتیبانی از این نسخه های ویندوز 10، با قولی که مایکروسافت هنگام عرضه ویندوز 11 داد مبنی بر اینکه از ویندوز 10 تا سال 2025 پشتیبانی می نماید مغایرت ندارد. این فقط نسخه های مختلف ویندوز است که چرخه دریافت آپدیت آن ها به اتمام می رسد.

برای چک کردن نسخه ویندوز خود کافی است وارد تنظیمات شده (با فشردن کلید ویندوز + I) و در قسمت System (نخستین بخش)، به پایین صفحه اسکرول کنید. حال روی About (آخرین گزینه) کلیک نموده و در بخش Windows Specifications، مشخصات مربوط به ویندوز خود را مشاهده کنید.

منبع: XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11867

به "مایکروسافت دیگر از این ویندوزها پشتیبانی نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت دیگر از این ویندوزها پشتیبانی نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید