در دریاچه لیتل مانیتو کانادا روی آب شناور خواهید ماند

به گزارش مجله سایه، جاذبه های طبیعی کانادا مثل بهشت می ماند در سراسر این کشور طبیعتی را می بینید که نمونه اش در دیگر قسمت های جهان کمتر پیدا می گردد. استان ساسکاچوان در کانادا بیش از 100 هزار دریاچه دارد اما در میان آن ها دریاچه ای خاص و منحصربفرد هست به اسم دریاچه لیتل مانیتو(Little Manitou Lake)، دریاچه ای که در حدود 116 کیلومتری جنوب شرقی شهر ساسکاتون قرار گرفته است و حتی اگر شنا هم بلد نباشید در آن غرق نمی شوید! نمک این دریاچه آنقدر زیاد است که می توانید روی آن شناور بمانید و حتی کتاب بخوانید! در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از دریاچه لیتل مانیتو بیشتر بدانید.

 
در دریاچه لیتل مانیتو کانادا روی آب شناور خواهید ماند

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

دریاچه لیتل مانیتو یک دریاچه آب شور است که در اواخر عصر یخبندان از عقب نشینی یخچال های طبیعی شکل گرفته است اما از همان ابتدا شور نبود در واقع آب دریاچه حدود 1000 سال پیش شور شد اما در هنگامی که آب آن شیرین بود عمقش حدود 2 برابر عمق فعلی (3.8 متر) بود.

آب این دریاچه از چشمه های زیر زمینی تامین می گردد و پر از املاح معدنی ای مثل سدیم، پتاسیم و کلسیم است. مقدار نمک این دریاچه نصف نمک دریای مرده است و همین باعث شده که شناگران بتوانند روی آب های آن شناور بمانند. به گفته توریست هایی که از این دریاچه دیدن می نمایند اینجا تنها دریاچه شوری است که حتی حیواناتی مثل بز کوهی هم روی آن شناور می مانند! چیزی که این دریاچه را خاص نموده دو تا ویژگی منحصربفرداست: شناور شدن روی آن و خاصیت درمان گری.

این دریاچه نسبتا کوچک و مساحتش فقط 13.3 کیلومتر مربع است اما از آنجایی که د میان چمنزارها قرار گرفته مناظر و چشم اندازهای جذابی دارد. برای اینکه به میزان نمک این دریاچه پی ببرید خوب است بدانید که در هر لیتر آن 180 هزار میلی گرم نمک وجود دارد و این یعنی نمک آن 5 برابر بیشتر از نمک آب های اقیانوس است. این دریاچه یکی از 5 دریاچه دنیاست که در آن نمک در اعماق آب ته نشین می گردد. این حالت زمانی پیش می آید که آب دریاچه برای مدت های طولانی آرام و ساکن باشد در این شرایط نمک نزدیک کف دریاچه آنقدر زیاد می گردد که آب دریاچه دیگر نمی تواند در وضعیت انحلال نمک بیشتری را در خود نگه دارد. . چگالی نسبی آب این دریاچه 1.06 است و این یعنی آب اینجا نسبت به دیگر آب ها چندین برابر بیشتر خاصیت شناوری دارد.

در اوایل دهه 1800 مردم بومی افراد بیمار را به این دریاچه می بردند تا شفا پیدا کند برای همین هم هست که اسم این دریاچه را مانیتو (روح بزرگ) گذاشتند. خاصیت شفادهندگی این دریاچه وقتی کشف شد که گروهی از قبایل این ناحیه که مبتلا به آبله شده بودند به طور کاملا اتفاقی به کنار دریاچه رفتند. آن ها بعد از اینکه از آب دریاچه خوردند و در آب شناور شدند کاملا شفا پیدا کردند. مطمئنا دریاچه ای که بیماری ها را خوب می نماید و همه را شناور نگه می دارد گردشگران زیادی دارد برای همین هم هست که از اوایل قرن بیستم تا به حال این دریاچه به محبوب ترین جاذبه این ناحیه تبدیل شده است و روزانه افراد زیادی در آن شنا می نمایند.

اما شاید کنجکاو شدید که بدانید خاصیت درمان گری آب دریاچه از کجا می آید؛ در هر یک لیتر آب دریاچه 480 میلی گرم کلسیم است که این خاصیت می تواند خیلی ناراحتی هایی مثل راحت آفتاب زدگی را درمان کند. وجود 9505 میلی گرم منیزیم در هر لیتر، سطح PH بدن را تنظیم می نماید و باعث می گردد که عصب ها و عضلات به خوبی کار نمایند. حدود 39500 میلی گرم سولفات در هر لیتر سلامت سیستم لنفاوی را حفظ می نماید و نمک های معدنی دریاچه سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و برای سلامت و زیبایی پوست مفید است.

آب های معدنی دریاچه باعث شده تا در کنار آن ریزورت ساخته گردد تا مردم با رفتن به این ریزورت ها از خاصیت درمانی این آب ها استفاده نمایند روزهای تعطیل که می گردد دیگر در این ریزورت جای سوزن انداختن نیست چون جاذبه ای بهتر از این دریاچه در این محل پیدا نمی گردد.

بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه ماه های خرداد، تیر و مرداد است چون هوای کانادا گرم و ملایم می گردد و به راحتی می توانید در دریاچه شنا کنید. شناور ماندن بر روی آب تنها تفریح این دریاچه نیست اینجا تفریحات دیگری مثل موج سواری و قایق سواری هم دارد البته اگر با شنیدن اسم دریاچه انتظار ماهی گیری دارید توقع زیادی است چون شور بودن بیش از حد آب های دریاچه راهی برای ماهیگیری نگذاشته است!

منبع: acrossandabroad.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 301

به "در دریاچه لیتل مانیتو کانادا روی آب شناور خواهید ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دریاچه لیتل مانیتو کانادا روی آب شناور خواهید ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید