فرار شبانه نیروهای ائتلاف سعودی از شبوه یمن

به گزارش مجله سایه، نیروهای ائتلاف سعودی، نیمه شب گذشته به صورت ناگهانی فرودگاه عتق در استان شبوه یمن را که به عنوان مقر نظامی از آن استفاده می کردند، ترک کردند.

فرار شبانه نیروهای ائتلاف سعودی از شبوه یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع مطلع نظامی در یمن، امروز (دوشنبه، اول نوامبر)، گفت که نیروهای سعودی نیمه شب یکشنبه (دیشب) فرودگاه عتق در استان شبوه واقع در جنوب شرق یمن را ترک کردند و به طور ناگهانی به خاک عربستان بازگشتند.

وی که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با العربی الجدید توضیح داد که از زمان ورود نیروهای سعودی به استان شبوه، این نخستین بار است که این تعداد نیروی سعودی از آن خارج می شوند.

نیروهای سعودی از فرودگاه عتق به عنوان یک اردوگاه استفاده می کردند و این فرودگاه مقر فرماندهان ائتلاف سعودی به شمار می رفت. خروج اغلب نیروهای سعودی از شبوه تقریبا یک هفته پس از خروج نیروهای اماراتی از اردوگاه العلم و دو روز پس از تسلط نیروهای عبدربه منصور هادی بر این اردوگاه و اخراج نیروهای النخبه وابسته به گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات صورت می گیرد.

بعضی منابع رسانه ای می گویند که خروج نیروهای سعودی از فرودگاه عتق به علت وجود اطلاعاتی در مورد حملات احتمالی به پایگاه های ائتلاف سعودی در استان شبوه انجام شده است.

بنا بر این گزارش، این نیروها از دوسال در فرودگاه عتق مستقر بودند اما شب گذشته به صورت ناگهانی این فرودگاه را به مقصد العبر و الودیعه (گذرگاه های مرزی بین یمن و عربستان) ترک کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9750

به "فرار شبانه نیروهای ائتلاف سعودی از شبوه یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار شبانه نیروهای ائتلاف سعودی از شبوه یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید