شورای امنیت خواهان آزادی سوچی و دیگر مسئولان میانمار شد

به گزارش مجله سایه، شورای امنیت سازمان ملل پس از برگزاری نشستی درباره اوضاع میانمار، با صدور بیانیه ای خواهان آزادی فوری رهبر حزب حاکم میانمار و دیگر مسئولان بازداشت شده در جریان کودتای این کشور شده است.

شورای امنیت خواهان آزادی سوچی و دیگر مسئولان میانمار شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز پنجشنبه خود درباره میانمار خواهان آزادی فوری آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم و دیگر مسئولانی که ارتش میانمار با انجام یک کودتا آنها را بازداشت نموده است، شده اند.

شورای امنیت با صدور بیانیه ای پس از انتها نشست بیان کرد که اعضای شورا بر ضرورت ادامه حمایت از تغییر و نتول دموکراتیک در میانمار تأکید دارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه آمده که شورای امنیت سازمان ملل عمیقا نگران بیانیه ارتش میانمار درباره اعلام حالت فوق العاده در این کشور است.

در پی افزایش کمپین های نافرمانی مدنی در شبکه های اجتماعی از زمان وقوع کودتا در روز دوشنبه، ارتش میانمار اخیرا دستور بسته شدن صفحات فیس بوک و قطع دسترسی ها به این شبکه اجتماعی را به شرکت های مخابراتی محلی داده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه وعده داد که با جلب حمایت بین المللی و اعمال فشار بر نیروهای مسلح، شکست کودتا را تضمین خواهد نمود.

ارتش میانمار بامداد دوشنبه پس از ادعای بروز تقلب در انتخابات، دست به بازداشت گسترده مقامات بلندپایه این کشور زده است. ارتش میانمار رسما بیان کرد که این بازداشت ها در واکنش به آنچه تقلب در انتخابات اخیر خواند، اجرا شده است.

پس از بازداشت مسئولان بلندپایه میانمار از جمله رئیس حزب حاکم، بیانیه ها در فضای مجازی در رابطه با نافرمانی مدنی به سرعت انتشار یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7067

به "شورای امنیت خواهان آزادی سوچی و دیگر مسئولان میانمار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت خواهان آزادی سوچی و دیگر مسئولان میانمار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید