سفر به شهرهای قرمز با هزینه 2 برابری!

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، اگرچه محدودیت های کرونایی ادامه دارد اما هنوز بعضی به ضرورت آن پی نبرده اند و راهی برای دور زدن آن پیدا می نمایند. یکی از این محدودیت ها هم سفر به شهرهای مسافرپذیری است که سفر به آنها ممنوع است. اما کافی است تعطیلاتی پیش بیاید و سری به جاده ها بزنید تا با انبوه خودروهای شخصی و غیرشخصی روبرو شوید.

سفر به شهرهای قرمز با هزینه 2 برابری!

مجوز تردد صادر نمی گردد

ایمان قربانی، مشاور فرماندار تهران و رئیس روابط عمومی فرمانداری تهران به خبرنگاران می گوید: به توصیه ستاد مقابله با کرونا از اوایل بهمن ماه دیگر هیچگونه مجوز ترددی از سوی فرمانداری صادر نشده است. تا پیش از این هم برای سفرهای ضروری و دو روزه مجوز صادر می شد.

او با تاکید بر اینکه مردم تا جایی که ممکن است سفرهای خود را لغو نمایند، ادامه می دهد: اگر هم خیلی لازم است می توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند که به مجوز هم نیازی ندارد.

قربانی می گوید: سایت مجوز تردد هم بسته است و امکان درخواست مجوز نیست. تردد خودروها در چنین شرایطی شامل جریمه می گردد.

گفته های مشاور فرماندار تهران در حالی است که شلوغی های جاده ها از خودروهای شخصی به گونه ای است که انگار نه از ممنوعیت خبری است نه از جریمه. این شلوغی ها به اندازه ای است که گاهی ترافیک سنگین ایجاد می نماید و جاده ها ساعت ها قفل می گردد.

سفر به شهرهای منع تردد با هزینه دو برابر!

سفر بدون مجوز با وسایل نقلیه در حالی است که پرواز به سمت شهرهای تردد ممنوع از جمله استان های شمالی یا کم است یا بدون پرواز. در همین حال بعضی از مسافران می گویند تاکسی داران به قیمت دو برابر یا دربست آنها را جابه جا می نمایند.

یکی از مسافران شهرهای شمالی به خبرنگاران می گوید: در روزهای تعطیل به وسیله تاکسی به رامسر رفتم اما راننده تاکسی گفت روز تعطیل است و باید 20 درصد بیشتر پرداخت کنی و پول عوارضی را هم خودت بدهی.

یکی دیگر از مسافران می گوید: اگرچه قبل از حرکت با تعاونی هماهنگی کردم اما کمی قبل از حرکت گفتند ماشین نداریم. راننده از مشتری دیگری پول بیشتری گرفته و سفر را کنسل نموده است.

کم بودن پروازها و الزامی نبودن تست کرونا برای سفر با تاکسی باعث شده مسافران بیشتری از تاکسی استفاده نمایند. این در حالی است که تعطیلات نوروز هم در پیش است و احتمالا مسافران بیشتری از تاکسی ها استفاده نمایند. موضوعی که نگرانی برای شیوع کرونا را نیز بیشتر می نماید.

احمدرضا عامری، مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور در این مورد به خبرنگاران می گوید: استفاده از اتوبوس و تاکسی در دوران کرونا بیش از پیش شده است. هیچ تعاونی یا تاکسی داری حق ندارد سفرها را لغو کند یا پول بیشتری بگیرد. نرخ سفرها هم معین و مصوب است و نباید بیشتر از آن بگیرند.

او می گوید: اگر کسی چنین کاری کند بی اخلاقی نموده و مسافران هم می توانند آن را به وسیله اتحادیه تاکسی دارها پیگیری نمایند. این در حالی است که مسافران می گویند سفر با تاکسی نه بلیت دارد و نه هر گونه برگه ای که بتوان از آن به عنوان مدرک استفاده کرد که بعدها در فرایند شکایت بتوان از آن استفاده کرد. برای همین است که رانندگان تاکسی دو برابر کرایه معمول را دریافت می نمایند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7106

به "سفر به شهرهای قرمز با هزینه 2 برابری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شهرهای قرمز با هزینه 2 برابری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید