سرنوشت نامعلوم سریال های ماه رمضان در تونس

به گزارش مجله سایه، اطلاعیه وزارت امور فرهنگی تونس مبنی بر از سرگیری تصویربرداری سریال های مناسبتی ماه مبارک رمضان این روزها بحث برانگیز شده است.

سرنوشت نامعلوم سریال های ماه رمضان در تونس

به گزارش خبرنگاران، سایت الجزیره در گزارشی نوشته است: همزمان با اطلاعیه وزارت امور فرهنگی تونس مبنی بر از سرگیری تصویربرداری سریال های مناسبی ماه رمضان با رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه در برابر کرونا، بحث هایی میان اهالی فرهنگی درگرفت که تا درخواست برای عزل وزیر فرهنگ این کشور پیش رفت.

وزارت امور فرهنگی تونس پس از اطلاعیه ای که برای توقف تصویربرداری سریال ها داده بود، اکنون اظهار کرده بنا بر درخواست رییس جمهور این کشور و با توجه به تاثیر مثبتی که سریال ها در سرگرم کردن مردم و کاهش نگرانی و اضطراب آن ها در خصوص بیماری کرونا دارند، می توانند با رعایت اصول بهداشتی به کارشان ادامه دهند.

وزارت امور فرهنگی تونس توضیح داده است که تصویربرداری سریال ها باید با نظارت وزارت بهداشت و رعایت تمام اصول ایمنی و بهداشتی صورت بگیرد و تخلف در این زمینه لغو مجوز تصویربرداری و برخورد قانونی با متخلفان را به همراه خواهد داشت.

در شبکه های اجتماعی میان مخالفان و موافقان این تصمیم درگیری پیش آمده است. به طوری که اهالی فرهنگ و هنر تونس هر کدام با انتشار ویدیوئی در شبکه های اجتماعی مخالفت یا موافقت خود را با این تصمیم اعلام کرده اند.

لطفی عبدلی یکی از بازیگران تونس با انتشار ویدئویی گفته است: از سرگیری تصویربرداری سریال ها سلامت بازیگران و عوامل کار را به خطر می اندازد. او در این ویدئو اعلام کرده که کار مناسبتی اش برای ماه مبارک رمضان را برای حفظ سلامتی متوقف کرده است.

حمید بوشناق کارگردان تونسی نیز گفته است: من تصویربرداری سریال ماه رمضان را متوقف کرده ام. اطلاعیه وزارت فرهنگ مبنی بر شروع دوباره تصویربرداری سریال ها مشروط بر رعایت کامل اصول بهداشتی و نیز رضایت عوامل و بازیگران سریال است.

گروهی نیز گفته اند مخالفان این تصمیم تندروهایی هستند که ضد فرهنگ و هنر عمل می کنند.

شیراز العتیری وزیر امور فرهنگی تونس در نوشته ای که به زبان فرانسوی منتشر کرد مخالفت با از سرگیری تصویربرداری سریال های رمضانی را ناشی از تربیت نادرست فرهنگی تونسی ها اعلام کرد و از اهالی فرهنگ و هنر درخواست کرد تا از این تصمیم حمایت کنند.

بیانات تند وزیر امور فرهنگی واکنش هایی را به دنبال داشت تا جایی که شیراز العتیری وزیر امور فرهنگی تونس مجبور به حذف آن و انتشار بیانیه دیگری به زبان عربی شد. او این بار ضمن عذرخواهی از سوءتفاهم ایجادشده درباره اظهارات قبلی اش، تاکید کرد که گفته هایش به خاطر اعتقادی که به اهمیت فرهنگ در زندگی افراد دارد بوده است.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3635

به "سرنوشت نامعلوم سریال های ماه رمضان در تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت نامعلوم سریال های ماه رمضان در تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید